Gereedschap

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Hey iedereen,

Zag geen introductie topic dus doe ik het even hier, voordat ik verder ga :).

Ik ben Marc en woon in Reeuwijk. Ik ben van oorsprong een elektricien maar vind het steeds leuker om met hout te werken. Afgelopen week de topic van Toxiq gelezen en ik kreeg weer de kriebels om mijn garage ook aan te gaan pakken. De planning is in het voorjaar te beginnen maar ben toch al bezig met gereedschap en wat voor ontwerppret :).

Ik heb mijn accu set van DeWalt verkocht en wil mijn Festool gereedschap wat aanvullen. Ik ben nu op zoek naar een decoupeerzaag. Misschien wel goed om te vertellen dat ik een hobbyist ben maar ook een perfectionist. Dus als ik iets maak dan wil ik super secuur kunnen zagen ed.

Terug naar de decoupeerzaag. Na wat Festool ben ik best onder de indruk geraakt van dit merk en de resultaten dus ik begin vaak daar met zoeken, voelen en proberen. Heb nu de festool PS420 beet gehouden en de psb420. Eerlijk gezegd vind ik het beide niet lekker in de hand liggen. Nu zat ik een review te kijken en kwam ik op de Mafell P1CC. Maar dat is gelijk weer een stap hoger in de prijs.

Iemand die mij kan adviseren?
 
Laatst bewerkt:

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hoi Marc,

Voorstellen kan hier: https://www.woodworking.nl/forumdisplay.php?20-Houtbewerkers-stellen-zich-voor

Mafell schijnt voor veel gereedschappen, waaronder de decoupeerzaag, ongeveer het summum te zijn. Het zal een geweldig apparaat zijn, maar vergeet niet dat het een decoupeerzaag blijft en wat dat betreft nooit de nauwkeurigheid/zaagsnede van een cirkelzaag/zaagtafel gaat halen. De gemiddelde houtbewerken zal ook niet vaak een decoupeerzaag vast hebben, zeker niet voor fijn werk.

M.i. zijn dat soort dure machines ( dus ook festool) voor een hobbyist volledig overtrokken en zijn en veel goede en betaalbare alternatieven. Wel zo prettig als de (gereedschap)wensenlijst nog erg lang is ;)