Hallo allemaal :)

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Hallo allemaal, mijn naam is Stefan, 27 jaren oud (of jong) en een totale nieuweling in de houtbewerkersscene. Na de verbouwing van m'n woning die ik afgelopen zomer heb aangekocht ben ik steeds meer in contact gekomen met echte timmervaklui, het zelf werken met hout voor constructiedoeleinden en het hele doe-het-zelf wereldje. M'n interesse is zeg maar gerust flink aangewakkerd en heb ook al heel veel tips en nuttige info van dit forum geplukt als bezoeker. Nu heb ik me toch maar aangemeld om af en toe ook een semi- interessante vraag te stellen en vooral om nog wat dieper te kunnen graven in de beschikbare kennis hier. Op het programma staat in ieder geval om begin 2019 een houtbewerkingscursus voor beginners te volgen want nu rommel ik vooral een hoop aan (en daar ben ik al best trots op). Wil vooral graag deze nieuwe interesse verder ontdekken omdat het mij heel veel ontspanning geeft om iets te maken naast mijn kantoorbaan. De trots die je kan hebben nadat je iets gemaakt hebt is uniek en daarbij kan hout zo mooi zijn! Uiteenlopend van robuust en ruw tot zeer verfijnd en chique. Ik weet nog niet wat ik als eerste project op wil pakken maar een eenvoudige werkbank of andere hulpstukken lijken mij het meest logisch. En heeft er iemand nog tips om m'n vriendin te overtuigen dat ik al het hout van de verbouwing moet bewaren? ;)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Welkom op het forum Stefan,

Helaas geen tips, heb zelf het onderspit gedolven :(
Gelukkig een paar stukken kunnen redden.

Succes,
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
En heeft er iemand nog tips om m'n vriendin te overtuigen dat ik al het hout van de verbouwing moet bewaren? ;)

Gewoon door de relatiecrisis heen werken Stefan! Mijn vrouw vondt het 6 jaar geleden nog geldverspillend lawaai. Na de eerste traprenovatie voor 400 euro (laten doen 2000 euro) draaide ze bij van het idee dat een bovenfrees duur is.
Inmiddels heb ik een huis gerenoveerd en verkocht en afgelopen jaar een nieuw vrijstaand huis gebouwd. Er staat ook voor een aardig kapitaal aan gereedschap maar dat is nooit meer een punt van discussie. Ze zegt nu 'als je er fijn mee kunt werken moet je het gewoon kopen'.

Maar wellicht heb ik gewoon geluk en was ik door een andere vrouw allang weggestuurd :)
 
P

Pel

Guest
Als jezelf handig bent bespaart je dat een heleboel geld, daar hoef je geen top gereedschap voor te hebben, maar met het juiste advies en precies werken, kom je er zeker. Laat maar eens een vakman komen dan weet je gelijk wat je kwijt bent, ik heb vaak de opmerking gehoord, ja maar jou man is handig, wij moeten het laten doen.

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Misschien kun je je vriendin overtuigen dat wanneer je het hout bewaard je kosten bespaard waardoor ze een nieuw paar schoenen kan kopen?
 
P

Pel

Guest
Denk je dat ze te verleiden zijn met een paar werkschoenen Lars?

Groet Pel.
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Dank allen voor het warme welkom!

Vooralsnog is de strijd gewonnen, in het schuurtje ligt het nodige constructiehout op mijn handen te wachten onder het mom van 'de verbouwing is nog niet helemaal klaar'.
Zolang ik geen lichtje in de schuur maak en de dagen kort zijn, zal het haar ook niet opvallen. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.