Hoe dit tafeltje maken?

P

Pel

Guest
Welkom op het forum, dit is denk ik gemaakt uit de wortels van een boom waar ze een vierkant uitgezaagd hebben. Daar zul je ook naar op zoek moeten gaan, naar bomen die al een tijd geleden geveld zijn. Misschien ligt er op de milieustraat van de gemeente iets waar je wat mee kan?

Groet Pel.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als ik kijk naar het voorste vlak en het linker vlak, lijkt daar een flinke verspringing in te zitten. Is dit niet gewoon een macro-uitvoering van zo'n met smeltlijm in elkaar gezette takkenkrans, maar dan haaks afgezaagd?
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat je gelijk hebt Jurriaan, het zijn inderdaad allemaal losse stukken van ± 1,5 cm dik die aan elkaar gelijmd zijn.

groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je links kijkt zie je naden, de delen lijken vrij dun
Ik zou zeggen, groffe stukken hout, wellicht wortel
Op een lintzaag plakken zagen (bij een boomzagerij laten doen?

Dat in op een vlakke plaat in elkaar puzzelen dan de zijde die niet op de plaat ligt (dat word dus de binnenkant) met latjes of grote krammen aan elkaar bevestigen
Als je de latjes plakt daar waar het hout elkaar net raakt zie je er niks van
Daarna vierkanten zagen en een kubus maken
 
P

Pel

Guest
Nee Jeroen de stukken zijn dikker, ze zijn in het mislukt verstek gezaagd, en daarna met een schuurschijf erover heen gerammeld.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.