Verwijderen boorkop langgatboor Elektra Beckum HC260

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Weet iemand toevallig hoe je de boorkop van de langgatboor voor de Elektra Beckum HC260 eraf haalt? Het is mij niet helemaal duidelijk. Hoe het in de handleiding beschreven staat lijkt het alsof er een schroefdraad op de as zit waar hij gewoon opgeschroefd zit, maar hij zit behoorlijk vast.

Ik had niet zo'n zin om met grof geweld er aan te trekken met risico de as en/of de boorkop te beschadigen, dus ik vroeg me af of er iemand op het forum was die ervaring heeft met het afhalen van de boorkop.

Groet, Robbert
IMG_7177.jpg
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Volgens mij zit er een schroef in de boorkop. Dan moet je hem even helemaal opendraaien en met een lampje er in schijnen.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Dank Ronald! Je methode is gelukt, de boorkop is eraf. Na een paar tikken schoot hij los en kon ik hem er simpel afschroeven.
 

Martein_H

Actieve deelnemer
21 aug 2017
56
1
Hey city17;

wat is de "goeie" kant ? wat ik heb mij ook al zot liggen wringen op die boorkop :) ik ga jouw methode eens proberen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.