Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 46 van de 46
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Mooi gemaakt hoor. Je beitels hebben met die heften een heel exclusief uiterlijk gekregen. Doordat ze allemaal een verschillende tekening hebben zul je straks sneller de juiste beitel pakken.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Davy, wat een prachtige set bijtels! De toevoeging van (wat ik vemoed dat is) spinthout is een uitstekende keuze!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedWoodWorking Bekijk Berichten
    De toevoeging van (wat ik vemoed dat is) spinthout is een uitstekende keuze!
    Klopt, gouden regen heeft fraai tweekleurig hout.

Mmm. ik weet niet hoe lang de arenden van die beitels zijn, maar ik vind de aansluiting op de hechten nogal ielig. Ik begrijp dat de diameter daar (neem ik aan) bewust gering gehouden wordt vanwege het uiterlijk (cosmetisch), zodat de bus (?correcte nederlandse naam voor ferrule?) mooi op de beitel aansluit, maar dan zou ik ze veel korter gehouden hebben. Ik zou er niet helemaal gerust op zijn dat het punt net achter de ferrule nu een zwak punt is als de beitel zijdelings belast wordt. Die ferrule is er (m.i.) alleen maar voor om splijten tegen te gaan en kan dus (structureel) heel kort gehouden worden.

Tja, dat had gekund. Het zijn standaard sokken voor CV-leidingen waar ik de slagletters uitgeschuurd heb. Het is eigenlijk niet bij me opgekomen om ze in te korten. Aan de andere kant, het zijn steekbeitels, geen koevoeten. Voor het zwaardere hakwerk heb ik wel andere beitels.
    Laatst gewijzigd door DavyK; 16-08-19 om 22:47.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyK Bekijk Berichten
    ....... Aan de andere kant, het zijn steekbeitels, geen koevoeten. Voor het zwaardere hakwerk heb ik wel andere beitels.
    +1

Forum Rechten