Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Zeker ik heb een goedkope set gekocht driedelig van Benson hier verkrijgbaar https://betaalbaarshoppen.nl/benson-...8aAnVUEALw_wcB

Heb dit setje een kleine tien jaar gebruik hem overigens alleen voor hout.

Groetnis, Roeland

Mooi gemaakt Roeland.

Ziet er professioneel uit.

Gr Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Prachtig werk Roeland, bedankt voor het plaatsen.
    Mvg, .

Dank je Spaander het plaatsen van het filmpje had wat voeten in de aarde.

groetnis, Roeland

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew Bekijk Berichten
    Moet ik alleen nog wat plankkies scoren en zo’n trappenboor, zag dat die van Roeland een 9 trap boor is die van .... tot ....mm gaat en ook de 20 mm trap heeft moet ik alleen nog de juiste vinden .
    Zag ze in allerlei maten en prijzen voorbij komen baptist heeft alleen een zet van 3 en een tikkie prijzig .
    Mischien kan Roeland wat licht in de duisternis brengen .
    Misschien Spaander ook, deze zijn ook betaalbaar.
    https://www.ecotools.nl/hss-stappenboren/
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Dank je Spaander het plaatsen van het filmpje had wat voeten in de aarde.
    groetnis, Roeland

Ja dat had ik begrepen, maar ik moest net als rendew ook even lachen over:

“Oeps, een beetje zenuwachtig voor de tunnel” en
    “dit is mijn eerste vandaag, dus is het ff inkomen weer”

Als zo een ervaren vakman dit zegt dan gaat hij alleen voor het allerbeste!

Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk Berichten
    Inderdaad koud verlijmd.
    EHH nog z'on beitel bakkie???

groetnis, Roeland
    eigenlijk wel he ;-) want in het bakkie zitten nu niet de Stanley beiteltjes .

Natuurlijk mag je ook een ander klein projectje lanceren .
    Eerlijk gezegd hoop ik dat de houtwurmpjes van het forum straks op de open dag met allerlei varianten aan komen .
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Tja voor m'n SW beiteltjes heb ik al een mooi kissie gemaakt waarin ze om en om plat liggen. En dat kissie past weer in een ander kissie welke met een japanse sluiting word afgesloten. Maar volgens mij heb ik dat ook al eens een tijdje terug gepost.
    Ga waarschijnlijk wel een how to make een futselplankje maken op een filmpje dan hè want ik had er al een aantal gemaakt het is wel een leuk tussendoor projectje.

Groetnis, Roeland

Nadat Roeland effies in rap tempo het beitelbakkie gemaakt heeft dacht ik nu moet ik het ook maken he .
    Dus gekeken wat voor plankjes ik had wat nootjeshout en kersen alleen was die ruim 21 mm dik moet kunnen .

Roeland ging gelijk op de “gevaarlijke toer “ vizierzagen nu dat gaat deze chaotische neurotische zenuwenlijder niet aan beginnen he
    zie in gedachte al een giga kickback en vliegt tof plankkie dwars door het raam heen .
    Dus het groene stekker apparaat op 80 graden gezet hoop dat Roeland dat okay vindt.
    2D8E2C91-B496-4070-AD64-164BD51AD8C7.jpg
    Vervolgens heb ik de truuk toegepast welke Rob Cosman toepast, hij schaaft namelijk aan de staarten kant (binnenzijde)een miniscule laagje af .... dat maakt het overnemen van de staarten op het pennen bord gemakkelijker mijn eigen variant toegepast op de freestafel .
    439541A9-82C0-46D1-A484-27357B959F31.jpg

Roeland was er erg duidelijk over:5 staarten ,dus de passer er op los gelaten en de staartjes afgetekend vindt het een mooie methode .
    D37367A2-1BAC-47AC-AFB1-13E385C5E600.jpg

Met behulp van zo’n hulp stukkie met magneet de staartjes gezaagd ,werkt prima!

Roeland liet toen zien hoe hij met behulp van de Stanley no4 de staartjes overneem op het pennenbord heb ik ook geprobeerd met een SW Stanley no4 maar ....

2CD93413-AE1D-456A-B6E9-C06D0CD38DF6.jpg
    Het beviel echt niet ....heb er toen mijn show-paardje voor gebruik is ook een no 4 maar dan een LN ......wereld van verschil ;-)

Door dat je er aan de binnenzijde van het staarten plankje dat randje afgeschaafd hebt,naja gefreesd dan ,verschuift het niet wat je kon zien in het filmpje van Roeland

Het eerste pennen bord de pennen gezaagd en gepast en eureka het zit .
    3A03841D-BE4B-4FC6-8D25-A4D833A722FE.jpg
    Tja en dan het ander pennen bord aftekenen moet het zooitje wel uit elkaar zit lekker strak .

Snik :-(
    6D303158-AC32-4582-B7E5-AD0D28FEA512.jpg

gloeiende shit !! @€#*&n }

Zit effies in een dippie.
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Netjes, wat een strakke staarten.
    Witte houtlijm heelt heel veel houtwonden.
    sometimes you just need a bigger hammer

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Komop Rendew, wat lijm er aan klemmen en morgen weer verder.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Forum Rechten