Beitelbakkie voor 8 beitels.

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Mooi gemaakt hoor. Je beitels hebben met die heften een heel exclusief uiterlijk gekregen. Doordat ze allemaal een verschillende tekening hebben zul je straks sneller de juiste beitel pakken.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mmm. ik weet niet hoe lang de arenden van die beitels zijn, maar ik vind de aansluiting op de hechten nogal ielig. Ik begrijp dat de diameter daar (neem ik aan) bewust gering gehouden wordt vanwege het uiterlijk (cosmetisch), zodat de bus (?correcte nederlandse naam voor ferrule?) mooi op de beitel aansluit, maar dan zou ik ze veel korter gehouden hebben. Ik zou er niet helemaal gerust op zijn dat het punt net achter de ferrule nu een zwak punt is als de beitel zijdelings belast wordt. Die ferrule is er (m.i.) alleen maar voor om splijten tegen te gaan en kan dus (structureel) heel kort gehouden worden.
 

DavyK

Nieuw lid
9 mei 2018
13
0
Fryslân
Tja, dat had gekund. Het zijn standaard sokken voor CV-leidingen waar ik de slagletters uitgeschuurd heb. Het is eigenlijk niet bij me opgekomen om ze in te korten. Aan de andere kant, het zijn steekbeitels, geen koevoeten. Voor het zwaardere hakwerk heb ik wel andere beitels.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.