Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: freestafel lift

Bedankt voor jullie reacties. Het is mij wel duidelijk geworden dat de freeslift niet krachtig genoeg is. Omdat ik de bovenfrees ook "los" gebruik is de veer eruit halen geen optie. Ik ga eens kijken naar de andere mogelijkheden.
    Het.
    Martie

De allersimpelste manier is een potkrik of een schaarkrikje
    Een systeem van bovenaf te bedienen is wel mooier maar ook lastiger te maken
    ook hier denk ik wel eens over na, want ik wil mijn CMS vervangen voor een zelfbouw
    Simpele reden is de groeven in de cms maakt het een onding om in te bouwen, het ligt nooit overal strak met het werkblad
    Met een hamer past alles...

Ik heb voor mijn bovenfrees gewoon een autokrik gepakt, hier de zwengel er af gehaald en een grote draaiknop geprint welke ik op het oogje voor de zwengel heb vastgezet.
    Vanuit de bovenkant verstellen is inderdaad mooier, maar dit werkt ook goed.
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik heb het blad waar de frees aan hangt scharnierend gemaakt, zo kan ik de frees ongeveer op de gewenste diepte instellen, en met de fijn afstelling kan ik nog nastellen.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Forum Rechten