Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: freestafel lift

freestafel lift

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met de freeslift uit onderstaande link?

https://nl.aliexpress.com/item/Bench...cd1fe19b2cb0-7'

Het is mijn bedoeling deze te gaan gebruiken met een Festool OF1400 in een zelf te maken freestafel. Ik ben met name benieuwd of het tafeltje niet verloopt in hoogte tijdens het gebruik.
    Grt.
    Martie

Geen ervaring mee, maar als de freeslift verloopt met het omhoog draaien, dan heeft dat volgens mij geen invloed op de frees zelf omdat deze zijn eigen geleiders heeft en zo recht blijft.

Wel een leuk systeem trouwens. Gaat best goed werken denk ik.

Hallo,

Heb hem onlangs ontvangen maar helaas heeft hij niet gebnoeg kracht om tegen de veerdruk van mijn freesmachine in te komen.
    Totdat ik een meer permanente oplossing heb gevonden gebruik ik een potkrikje.

Mvg
    Al

Hoezo niet genoeg kracht? Verbuigt de boel?

Als je je frees permanent onder een tafel hangen hebt, kan je ook gewoon de veren in de geleiders verwijderen. Dan heeft de lift vrijwel geen weerstand meer.

*edit: het is wel raadzaam om te zorgen dat je frees nog altijd zijn lucht kwijt kan als de uitgang van de koeling op het raakvlak zit met de lift.

Je krijgt de moer niet gedraaid tegen de veerkracht in.

@Petrolhead,
    Dit is misschien ook een optie, heb ik niet aan gedacht.
    In principe zou de machine door zijn eigen gewicht naar beneden moeten zakken.

Heb er net zo eentje besteld, wel een ander typetje, zal je het resultaat laten weten!

Wel goede opmerking van je petrolhead, daar had ik nog niet aan gedacht! :-)

En de knop vervangen voor een zwengeltje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    En de knop vervangen voor een zwengeltje?
    Ik heb de knop er af gehad met de gedachte om er een moer met contramoer op te zetten zodat ik hem evt met een ratel kan verstellen.
    Heb hier verder van afgezien omdat de constructie op zich niet zo stevig is dat je echt dingen met kracht moet gaan forceren.

Denk dat veren er af, of vervangen door een lichtere versie het probleem adequater kan oplossen.
    Ga dit komende dagen proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sparks Bekijk Berichten
    Ik heb de knop er af gehad met de gedachte om er een moer met contramoer op te zetten zodat ik hem evt met een ratel kan verstellen.
    Heb hier verder van afgezien omdat de constructie op zich niet zo stevig is dat je echt dingen met kracht moet gaan forceren.

Denk dat veren er af, of vervangen door een lichtere versie het probleem adequater kan oplossen.
    Ga dit komende dagen proberen.

Het werkt zonder veer. Wat betreft ventilatie door de kap, daar moet ik nog naar kijken. Misschien wat extra gaatjes of sleuven aan de zijkant maken.

Geen idee hoe ik hier een foto moet plaatsen anders had ik die toegevoegd.

Forum Rechten