Eerste stapjes werkplaats.......

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ja precies......het is alleen niet de oplossing waar ik voor ga.

Ik ben vandaag begonnen met een kastje eromheen bouwen waarin al het rondvliegende zaagsel opgevangen wordt.....
Er wordt al het eea afgezogen via de standaard poort, maar ik ga kijken hoe het zaagsel zich opbouwt achter de zaag.

Indien nodig maak ik daar in de bodem ook een afzuigpoort.......niet omdat het hoeft.....maar omdat t kan.:p
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Inmiddels is de de "Miter table" weer wat verder gevorderd.

Is de box om de zaag mooi......nee......het is tijdelijk totdat ik er een Kapex120 heb staan.......werkt het.....jazeker.
Dus goed genoeg voor nu......

Ook aan t oefenen geweest met het maken van lades en frontjes......voor een eerste keer ben ik niet ontevreden.

IMG_6974.jpgIMG_6973.jpg

Kastje ernaast ga ik ook lades in maken.

Nu is het MDF van de frontjes nog kaal.......en de randjes zijn nog niet afgewerkt......misschien frees ik er een heel klein 45 gr hoekje aan.
Eerst maar eens testen op een proef stukje....

Het MDF wil ik eigenlijk nog een afwerking geven........suggesties?
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Een update is alweer even geleden......:rolleyes:

Maar ik heb niet stil gezeten......

Het kastje voor de afkortzaag is af......
IMG_8861-1.jpg

Rek voor m'n lijmklemmen gemaakt en mn linealen gemaakt.

IMG_8966.jpg

Houtopslag en de oude vlakvandikte bank van Toxic gekocht....

IMG_7159.jpg

Veritas bankschroef gekocht en tijdelijk geinstalleerd....(die werkbank moet nog aangepakt worden....zal tzt ook mooiere jaws maken)

60147339521__C1E7CE6F-256F-4792-BB4E-5D096F03C0E5.jpg
60147340892__DCF08F85-601A-4B46-A59E-2274E6C1B4C2.jpg
IMG_8964.jpg
IMG_8962.jpg

Cross cut slede afgemaakt....(althans.....een begin)

IMG_8967.jpg
IMG_8968.jpg

Ook de setup van mn nat droogslijper afgemaakt.....met steunen van Tormek.

IMG_8963.jpg

En daarbij ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest met het opknappen van een bootje voor de kinderen......
Een klein bootje met alleen een 4pk motortje erop.....
Daarvan heb ik de onderkant helemaal opnieuw gedaan.....stootrubber erop....stoeltjes erin....stuur en gashendel incl dodemansknop erin.

Maar dit is een houtbewerking forum....dus zal niet spammen met foto's.....:eek:


Tot zover de update.....

Gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.