Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 42
    Jullie adviezen vandaag ter harte genomen en de OSB platen er maar weer afgehaald tbv dampwerende folie.

IMG_6681.jpg

IMG_6683.jpg

Vervolgens m'n tijdelijke werkbank/zaagtafel gaan voorzien van t PARF systeem, voor t zagen en klemmen en haaks stellen.

IMG_6684.jpg
    IMG_6685.jpg
    IMG_6686.jpg

Lekker bezig...
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Tijd over?! je gaat lekker.

Ach tijd over......bij vlagen wel.
    En je moet er ook tijd voor maken....

Tafel voor nu afgemaakt.....wellicht in de toekomst nog een paar rijen erbij als ik daar behoefte aan heb....
    IMG_6690.jpg

En dat is dus exact haaks zoals belooft door het systeem...
    IMG_6691.jpg

Ook bij wijze van proef begonnen met de french cleats...

Verstek van m'n invalzaag moet iets bijgesteld worden maar voor een eerste probeersel ben ik best tevreden...
    Hij lijkt op de foto niet echt mooi te sluiten, maar dat komt omdat t bovenstuk een beetje krom is......

Hij trekt zich mooi naadloos vast als je er wat tikjes op geeft, en is ie mooi vlak.
    IMG_6693.jpg

Komende dagen werken, en geen tijd maar kan wel wat ontwerpen maken voor een kastje onder de tafel...(oefenen) en wat ik voor de cleats wil maken en hoe.

Wordt vervolgd......
    Laatst gewijzigd door Puff; 29-11-18 om 13:32.

Beste Puff,
    Wat voor klem gebruik je op die Festool geleiderail? Ben nu zelf ook begonnen om mijn garage te upgraden.
    (ben een beginner, en krijg heel veel inspiratie op dit forum )

Hoi Atomic2018......hier exact hetzelfde.....de klemmen op de rails komen hier vandaan https://www.axminster.co.uk/ujk-tech...ip-pair-102973

Dit icm de hoge "dogs".
    Werkt heel erg goed voor afkorten....

Voor lengtes ben ik nog de juiste set-up voor mij aan t zoeken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leuk begin!
    Voor mezelf heel herkenbaar, heb ook veel french cleats hangen.
    Slechts met enkele bakjes begonnen en nu hangt die hele muur gewoon vol (en ik kom nog plaats tekort )

Grappig, de houtwereld verengelst helemaal. Ik weet dat een aantal ervaren houtmannen jeuk krijgen van al die bench dogs en french cleats. Van die cleats weet ik inmiddels dat dit gewoon haaklatten zijn 😉

Tja, dat krijg je als zoveel handige info alleen in het Engels te vinden is (in videovorm). Als iemand hier zich opwerpt als de Nederlandse Pauls Sellers, dan heb je bij deze alvast je eerste abonnee. ;-)

Vandaag eindelijk weer eens een paar uurtjes kunnen prutsen.
    Ik wilde m'n nieuwe aanwinst uitproberen

Ook wilde ik proberen om een aantal dingen die ik in de afgelopen tijd gelezen en dus in theorie geleerd heb, in de praktijk kon brengen.

Dus na het meten van eea en veel nadenken hoe ik t wilde hebben, vandaag met OSB aan de slag gegaan....

IMG_9865.jpg

Haaks nameten door diagonalen te meten....
    IMG_3300.jpg

Proefpassen......
    IMG_3780.jpg

Ik vond het zonde om een plaat OSB te offeren voor de achterplaat.......Dus geprobeerd om met de domino 2 stukken OBS te verlijmen om die morgen op maat te kunnen zagen...
    IMG_3455.jpg

Nogmaals dit is mijn eerste kastje......een hoop geleerd vandaag, maar ben niet ontevreden...hopelijk komende dagen verder.

Forum Rechten