Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 42
    @ Joey en Jochum........hebben jullie de topics van Erik en Toxiq al helemaal doorgelezen?
    Daar staat 100 x meer in dan ik ooit voor elkaar ga krijgen....

Dus gebruik alsjeblieft hun topics voor je eigen plannen hahahaha.

Die van mij is erg klein en ik vind het vooral leuk om 'live' mee te lezen

Haha ok
    Je bent van harte welkom....☺️

En adviezen zijn ook altijd welkom.👍

Toch de adviezen maar ter harte genomen en de OSB platen er weer even afgehaald om (in ieder geval een vorm van) isolatie aan te brengen.

Volgende stap is denk/hoop ik om de planken voor de French Cleats op te hangen......in ieder geval aan 1 kant.....de andere kant kan ik dan gewoon een deel maken met ouderwetse schroefjes om dingen op te hangen.

Want kan ik t beste gebruiken voor de French Cleats?

Gr,
    Danny

IMG_6676.jpg

- - - Updated - - -
    Laatst gewijzigd door Puff; 27-11-18 om 15:41.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Toch de adviezen maar ter harte genomen en de OSB platen er weer even afgehaald om (in ieder geval een vorm van) isolatie aan te brengen.

Normaliter wordt er wel een dampwerende laag zoals PE folie aangebracht over het isolatiemateriaal om het vochttransport door de muur te beperken.
    Is er een reden dat je dat niet hebt gedaan?

Hoi Hans,

De reden daarvoor is omdat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben hahaha.
    En de persoon die ik sprak in de bouwmarkt voor advies zei dat het niet nodig was nadat ik hem foto's van de muur en buitenkant had laten zien...

Zoals ik eerder gemeld heb in t topic, ik heb er een apparaat in staan die t vocht uit de ruimte haalt.....
    Dus een groot deel van t aanwezige vocht zal niet "aanslaan" is mijn veronderstelling.....

Maar nogmaals.....de planken zijn ook zo weer los hoor..alhoewel ik ze liever laat zitten nu.....

Als jij/jullie adviseren om bij de volgende stukken buiten dit materiaal er PE folie overheen te zetten voor dat het OSB (of Mdf) ertegenaan gaat.

Dan neem ik dat advies natuurlijk graag ter harte....

Gr,
    Danny

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Oké.
    Mijn inschatting is dat het (in theorie) wel mis kan gaan als er holle ruimtes zijn (die zijn er) waarin condensaat kan neerslaan.
    Dat gebeurt dan aan de koude kant van je constructie. Maar net zo bepalend daarin is hoe goed deze is geventileerd.

Wat je kunt doen is binnenkort na een koude klamme periode (rond het vorstpunt of net daarboven) een keer een plaat losmaken en een isolatieplaat eruit trekken.
    als deze rondom droog is lijkt het te werken. Is ie dat niet dan kun je zelf vast wel verzinnen wat er met je vurenhouten regelwerk gaat gebeuren..

Ja zover kom ik nog wel......

Dus wat je eigenlijk zegt is, besteed die 1.5 uur aan t loshalen van de platen en er PE folie overheen zetten.....
    Ik vermoed dat nieten tegen de vuren latjes afdoende gaat zijn.

Dan zou ik safe moeten zijn?

Nogmaals, zou 1.5 a 2 uurtjes werk zijn, maar als het gaat etteren erachter ben ik, als de wand helemaal ingericht is, veel langer bezig om het weer te repareren.

Toch?

En gewoon PE folie bij de hornbach, is dat voldoende?
    Of moet ik nog met kwaliteit of dikte of andere waardes rekening houden?
    Laatst gewijzigd door Puff; 27-11-18 om 16:55.

kan ook van de action die hebben werckman folie die is wat dikker en en scheurt niet zo snel.
    kan gewoon met nieten tegen de houten latten idd.
    naden van folie overlappen en aftapen met alu tape of inpaktape.
    ook hoeken naar plavond en vloer tapen
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Ok dank je wel.......

Het hoeft geen passieve woning te worden he?
    De ruimte onder de "werkbank" is nog onbewerkt......dus sla wel wat folie dubbel achter het OSB zodat ik dat eronder vandaan kan trekken als de werkbank er ooit weggaat en ik die ruimte aftimmer met OSB.

Voor nu gaat het er om dat de delen OSB de juiste isolatie zit zodat dat niet meer los hoeft......dan stapje voor stapje de rest.....

Forum Rechten