Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Eerste stapjes werkplaats.......

Hoi,
    Ik lees al een tijdje mee en heb recent ook een account aangemaakt.
    Tot nu toe is mijn kennis theoretisch en op zwaar beginners niveau.

Een paar maanden geleden hebben wij onze droomplek gevonden en zijn druk bezig met het plannen van nieuwbouw.
    Echter op het stuk land was al een garage aanwezig en gemotiveerd door de topics van oa Erik en Toxiq, ben ik voorzichtig begonnen met het inrichten van die garage tot een soort werkplaats.

Nogmaals de kennis die ik heb is puur theorie en ik zal de komende tijd door gewoon te doen ontzettend veel gaan leren......hoop ik.
    Ik hoop, als we daar eenmaal wonen dat het een heerlijke plek wordt om allerlei projectjes te gaan doen en maken, en dan maar te zien waar het schip strand....

Tot zover de intro.......nu een paar foto's ter illustratie....

Gr,
    Danny

04161407-EC98-4D64-B3FA-257782B44767.jpg

Beveiliging vind ik wel een pré
    IMG_3519.jpg
    IMG_6108.jpg

En daarna voorzichtig begonnen met het begin......Ik wilde de achterwand afwerken met OSB....gewoon omdat ik het een leuke afwerking vind.
    Ik wil op termijn 1 deel gebruiken om gereedschap op te hangen..en 1 deel om dmv french cleats ook allerlei bakjes te maken.....bijvoorbeeld voor accuboren en de opladers, en allerlei dingen die ik hopelijk in de toekomst nog ga verzinnen.

IMG_5020.jpgIMG_8861.jpgIMG_6775.jpg

Ik denk dat ik als dit klaar is ga proberen om kastjes danwel ladekastjes te gaan maken voor onder de werkbank.
    Voor mn Systainers en een deel open laten voor m'n stofzuiger.

Oh ja....stofafzuiging.....ook nog aan denken....etc etc etc.

Nu nog even uitzoeken hoe ik die 2 foto's kan draaien op een MAC
    edit...gelukt....
    Laatst gewijzigd door Puff; 24-11-18 om 20:07.

Mooi schuurtje, ben benieuwd wat je er van maakt. Wat betreft foto's draaien op Mac, open de bestanden in Voorvertoning (of druk gewoon op spatie als je het bestand hebt geselecteerd in Finder) en klik op het vierkantje met het pijltje dat naar links wijst.

is het geisoleerd daar?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    gemotiveerd door de topics van oa Erik en Toxiq
    Hoor ik mijn naam vallen :-)
    Leuk, ik ben inmiddels 3 jaar verder, een enorme puinhoop in de Mancave door teveel projecten en vooral te weinig ruimte (NEE, niet teveel gereedschap)

Dus ik ben begonnen aan deel 2: Mancave...The Attic
    Met een hamer past alles...

@Toxiq.....ik heb t gelezen
    Ik volg nog steeds......

@3dMazter.....Nee dat is het niet echt.....t dak wel (als je op 1 vd camera foto's kijkt kunt je zien wat ze gebruikt hebben) maar de muren zijn aan de binnenkant van een soort stapelbare betonplaten aan de buitenkant afgewerkt met hout.

Waar maak je je zorgen om? Temperatuur en vocht denk ik?

Gr,
    Danny
    Laatst gewijzigd door Puff; 25-11-18 om 02:13.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het is een goed idee om een werkplaats in te richten als je een hoop klussen in het verschiet hebt voor een nieuw huis. Ik weet niet waar je die werkbank voor gaat gebruiken maar m'n eerste opwelling zegt me dat er meer poten onder moeten. Een werkbank moet dragen zoals het wordt genoemd. Door meer poten krijgt de werkbank stevigte en zal meer solide aanvoelen zodra je wat meer kracht op een werkstuk uitoefent. Afhankelijk van de breedte kun je er twee of drie poten onder zetten. Die poten kun je dan weer gebruiken om er bergruimte aan te bevestigen. Anders is het maar loze ruimte tenzij je er apparatuur onder wilt rollen.

@Toxiq.....ik heb t gelezen
    Ik volg nog steeds......

@3dMazter.....Nee dat is het niet echt.....t dak wel (als je op 1 vd camera foto's kijkt kunt je zien wat ze gebruikt hebben) maar de muren zijn aan de binnenkant van een soort stapelbare betonplaten aan de buitenkant afgewerkt met hout.

Waar maak je je zorgen om? Temperatuur en vocht denk ik?

Gr,
    Danny
    vooral vocht.
    die temperatuur kun je altijd wel omhoog krijgen als je maar hard genoeg stook (voor de buren)
    met een enkele betonnen wand krijg je idd last van voch en condens en roest op je gereedschap.
    Niet echt handig dus.
    Als je toch bezig bent. waarom niet was isoleren
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Dank je voor de tip......Ik ga dat uitzoeken.
    Is een isolatie tussen de latjes en daarop t OSB voldoende?

Of moet het the whole 9 yards worden met dampfolie etc etc....

Eea is natuurlijk ook budget gebonden.
    Ik heb er wel een apparaat staan die vocht uit de lucht haalt.
    Dus ik heb mn luchtvochtigheid redelijk stabiel daar.....

@WR1944......ik snap volledig wat je bedoeld en je hebt ook gelijk......
    Ik hoop dan ook als ik iets meer geoefend ben, een werkblad te gaan lamineren en vlakken ter vervanging.......

Mooie vice erin.....etc etc.....

Plannen genoeg dus......

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als je dan toch een "echte" werkbank gaat maken zou ik kiezen voor een vrijstaande. Als dat niet mogelijk is dan een bank tegen de muur met aan beide korte zijden voldoende ruimte om er te werken. Met een meter heb je genoeg ruimte voor jezelf en/of overhangend materiaal.

Dank je voor de tip......Ik ga dat uitzoeken.
    Is een isolatie tussen de latjes en daarop t OSB voldoende?

Of moet het the whole 9 yards worden met dampfolie etc etc....
    Dat ligt natuurlijk aan wat je zelf wilt.
    maar als je het goed wilt doen en er lang plezier van wil hebben is een goede basis natuurlijk het beste.
    dampdichte folie hoeft bijna niks te kosten dat kun je bij de action nog kopen (afdekfolie)
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Forum Rechten