TIP: Inca lintzaag

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb deze persoon op mp een berichtje gesuurd maar eigenlijk geen id of het wat is. Heeft iemand hier tips voor mij?
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ik heb zelf geen lintzaag, maar voor zover ik weet staan de INCA lintzagen vrij goed bekend. Voor de prijzen die er nu geboden worden is het volgens mij sowieso een no-brainer (weet niet wat de verkoper in gedachten heeft). Als er iets aan mankeert zijn er vrij veel mensen op dit forum die je graag ermee helpen.
 

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Hee bedankt voor je reactie. Heb je ook enig id van de doorvoerhoogte van die tafel? Het zal zowiezo een flink stuk rijden worden voor me vrees ik..maar goed hij reageert niet snel dus we zullen zien.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Misschien moet je gewoon een bod doen, hou er wel rekening mee dat al die houders aanwezig zijn voor het zaaglint (die geleiders) L.N. kan je vertellen dat ze moeilijk te krijgen zijn. Nogmaals ik heb geen binding met deze verkopende partij!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Yep, eentje boven het blad en eentje eronder. Ik kan niet zien op de foto of die onder het blad er bij zit. Nieuw kosten de ondergeleider €75 per stuk.

De meeste Inca’s hebben een motor direct op de as. Bij deze hangt de motor eronder. Niet dat het veel uitmaakt. Wel ben ik verbaast dat motor 2pk/1500W is behoorlijk veel voor een dergelijke machine.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Het is ook een niet originele motor he. Ding is van Ferm, dus waarschijnlijk eronder gehangen om de zaag aan de praat te krijgen. Zie dat prijs ook al aardig oploopt.
 

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Tip inca

Dat klopt ik denk dat het best een goed machientje is. Kan je trouwens simpel kontroleren of het loopvlak nog goed is?
 

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Misschien ben ik wel erg wantrouwend hoor, maar een lintzaagmachine met een zwaardere motor met foto's voor een grote stapel brandhout??????
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dan ben je inderdaad wantrouwend, zo te zien is het hout gewoon gekloofd daarbij zou je wel gek zijn om dat op zo een lintzaagje te doen, dan ben je een eeuwigheid bezig

Motoren gaan soms stuk, dan hang je er een andere onder, geen probleem
En dat deze 2 pk is, TOP.... je beter teveel vermogen dan te weinig

Bieding 135 euro, vind ik nog een koopie
Ik weet niet meer precies waar de mijne voor weg gegaan is, ik meen me te herinneren ergens rond de 250 a 300 euro

Ze zijn goed, ze zijn gewild...dat gaat helaas niet samen met een koopie en het bekende dubbeltje
Maar dat je er een fijne machine aan hebt, dat is wel zeker (mits hij goed loopt)

Of de loopvlakken goed zijn: gewoon kijken, voelen
Als ze afbrokkelen zijn ze op
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De ondergeleiders zitten er wel op

https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg1NzY=/z/nX8AAOSwEX5b-RzG/$_86.JPG

als je ctrl indrukt (ingedrukt houd !) dan een paar keer op de + dan kun je met de meeste browsers inzoomen
Dan zie je de onderste geleiders wel zitten
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Geleiders kosten niet zoveel. 2 voor 25 euro. Die van de Dewalt lintzaag passen namelijk ook op de Inca. Ik heb dezelfde als deze. Fijne machine.
 

DavyK

Nieuw lid
9 mei 2018
13
0
Fryslân
Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag de Inca gekocht, mede door alle positieve geluiden die ik op dit forum heb gelezen :D. Zaterdag haal ik hem op en ben er erg benieuwd naar.

Davy

Ik heb zelf de Dewalt nooit gehad maar ik heb wel de Inca en daar ben ik erg tevreden over. Ik gebruik deze met Tuffsaw linten en dat zaagt echt als een mes door boter. Misschien kun je beter een oproep doen in een eigen topic?

Ahk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.