Stoom Wassmelter bouwen

blokbeton

Actieve deelnemer
29 nov 2011
28
2
Hallo,

Ik ben voor een goede vriend van me opzoek naar hoe ik het beste een Stoom Wassmelter kan bouwen. Het dient ervoor om bijenraampjes met daar de oude was er nog op, schoon te maken en de was op te vangen. Er wordt gewerkt met stoom gegenereerd dmv een behang-afstomer. Binnenmaten moeten minimaal 43 x 43 cm zijn en ongeveer een 30 cm hoog. Er moet een ingang opzitten voor de stoom en een uitlaat in de vorm van een buis om de gesmolten was op te vangen.

Wat voor materialen zouden jullie me aanraden. Ik mag geen aluminium, koper of ijzer aan de binnenkant gebruiken ivm vervuilen/verkleuren van de was. Liefst wordt de smelter aan de binnenkant ook voorzien van een uitneembare zeef om de was al te scheiden van het overige materiaal. De stomer moet voor de rest eigenlijk helemaal af te sluiten zijn. Materialen moeten tegen temperatuur veranderingen, vocht en bijenwas kunnen.

Ik hoop dat jullie mij en mn goede vriend adviezen kunnen geven.
 
P

Pel

Guest
Ik zou hem denk ik gewoon van hout maken, dat kun je met RVS schroeven in elkaar zetten, dan ben je snelste klaar. Je zou hem ook van volkern plaat kunnen maken.

Groet Pel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Je kan die dingen gewoon kopen. Dan weet je toch wat je nodig hebt om er zelf een te bouwen?
 

blokbeton

Actieve deelnemer
29 nov 2011
28
2
Beste houtbewerkers,

Bedankt voor jullie reactie. De reactie van Pel en Toxiq ga ik zeker iets mee doen. Mocht het zover komen dat ik er 1 ga bouwen, zal ik proberen een verslag te plaatsen.

Bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.