Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44
    interessant, heb je ook wat foto's en afmetingen van de nestkasten? Neem me elk jaar voor er een paar te maken, maar het is altijd al voorjaar eer ik er aan denk. Zou goed zijn het als een winterklusje te doen.

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pet petjes Bekijk Berichten
    Ik vond nog een oude rechthoekige rvs mantel (0,8mm) van een afzuigkap, daar ga ik mee aan de slag! Nu kijken of het lukken om te "snijden" met een haakse slijper..
    Dat krijg je nooit netjes
    een klein gat met een schijf van minimaal 115mm dat word niks
    je zult overal ingeslepen stukken krijgen, scherpe randen etc

Een boor of een gatenboor en daarna de randen afbramen
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten

Helemaal met Toxiq eens, dat dunne rvs is lastig te bewerken. Gewoon een stukje hardhout blijft het vriendelijkst.

jaap

Dunne plaat klem ik tussen twee stukjes multiplex. Dan kan je het met de gatenzaag boren zonder dat het een nieuw model wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    interessant, heb je ook wat foto's en afmetingen van de nestkasten? Neem me elk jaar voor er een paar te maken, maar het is altijd al voorjaar eer ik er aan denk. Zou goed zijn het als een winterklusje te doen.

jaap
    Als je er in het voorjaar aan denkt ben je juist nog mooi op tijd! Ik heb wel eens vernomen, dat mezen hun nestplaats voor het volgende voorjaar al in het najaar uitkiezen; ze gebruiken de nestkast dan als overnachtingsplaats. Een soort proefwonen dus.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

https://www.vogelbescherming.nl/in-m...nestkast-maken

maten kastjes

rvs goed koelen tijdens het bewerken anders wordt het erg hard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Heb je soms geen plaatschaar daar zal het wat makkelijker mee gaan.
    Neen, een plaatschaar heb ik (nog) niet, vandaar dat ik het "uitsnijden" van de vierkantjes eerst eens wil gaan proberen met de slijpschijf. Superstrak hoeft het dit keer niet te worden, de kastjes hangen toch een paar meter hoog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    jaap
    Ik ben een jaar of zes geleden begonnen met een eerste kerkuilenkast en ik heb daarna een aantal andere soorten kasten gemaakt. De maten heb ik her en op internet gevonden. Voor mij was het wel een leuke puzzelklus omdat ik in/bij deze kasten camera's plaatste. Foto's heb ik niet veel, video's wel. https://tinyurl.com/y7oj3dbe

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerflander Bekijk Berichten
    Als je er in het voorjaar aan denkt ben je juist nog mooi op tijd! Ik heb wel eens vernomen, dat mezen hun nestplaats voor het volgende voorjaar al in het najaar uitkiezen; ze gebruiken de nestkast dan als overnachtingsplaats. Een soort proefwonen dus.
    Ik zie dat juist in de winter de nestkastjes veel gebruikt worden. Zodra het donker wordt vliegen de vogels (m.u.v de uilen en de valken) naar binnen en 's morgens vliegen ze weer uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Ik had gedacht de slijpschijf te gebruiken voor het het "snijden" van de vierkantjes, de gaten zelf (met verschillende diameters) hoop ik te maken met een trappenboor.
    Kijken of het bij mij ook zo makkelijk gaat ...

Dat van dat triplex aan beide kanten ga ik graag uitproberen.
    Hardhouten plaatjes is wel zo mooi natuurlijk...
    Laatst gewijzigd door Pet petjes; 22-11-18 om 19:37.

maarem... dat pikken in het hout doen vogeltjes juist als 'tag' om het te markeren/herkennen als 'hun' huisje.... die mogelijkheid ga je ze dan ontnemen met z'n plaatje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojee99 Bekijk Berichten
    maarem... dat pikken in het hout doen vogeltjes juist als 'tag' om het te markeren/herkennen als 'hun' huisje.... die mogelijkheid ga je ze dan ontnemen met z'n plaatje?
    Tsja, het blijft schipperen. Gelukkig kunnen ze achter het plaatje nog pikken in het hout, in de kast zelf zie ik ze ook vaak pikken...
    Laatst gewijzigd door Pet petjes; 22-11-18 om 10:53.

Ja maar jij hebt je huisnummer toch ook niet aan de binnenkant
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten