Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Ik heb de multimeter gebruikt op AC 200V en kreeg dan op de stopcontacten schommelend 150-190 te zien voor die op 1 springt. Dus ik vermoed als ik correct heb gemeten dat de spanning schommelt en soms de 200V bereikt waar de multimeter dan oneindig aangeeft... of doe ik het verkeerd?

Heb je geen hogere stand ? Het moet 240 volt of 400 zijn

Ja 750v geloof ik, maar is het niet vooral de schommeling onder de 200V die ik moet hebben? Boven de 200V is normaal ok. Ik meet nog eens....

Mogelijk heb je ergens een grote overgangsweerstand of je gebruikt de meter verkeerd.
    Je gemeten spanning is erg laag.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrRuben Bekijk Berichten
    Ik heb de multimeter gebruikt op AC 200V en kreeg dan op de stopcontacten schommelend 150-190 te zien voor die op 1 springt. Dus ik vermoed als ik correct heb gemeten dat de spanning schommelt en soms de 200V bereikt waar de multimeter dan oneindig aangeeft... of doe ik het verkeerd?
    Het lijkt een probleem met ontbrekende nulleider in een driefasennet. Dan krijg je zomaar 1/2 van 400V afhankelijk van de ingeschakelde verbruikers. Laat een vakman ernaar kijken!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Als er meer dan 200 volt op staat in de meetstand tot 200V, geven de meeste meters een 1 aan.
    sometimes you just need a bigger hammer

Wss doe ik het verkeerd. Bij meting op stand 750V, kom ik uit tussen 395 en 400 .
    20181215_171539.jpg

En dit zijn de schakelaars
    20181209_112501.jpg
    20181209_112333.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Begin in de wcd
    Meting 1: tussen nul en fase
    Meting 2: tussen fase en aarde
    Wat geeft de meter aan?
    sometimes you just need a bigger hammer

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Het lijkt me alsof je meet over de ontstorings condensator. Meet eens op het stopcontact zelf. Wat zegt de spanning daar ? En ja, het zou tussen 210 en 240 moeten
    Jos

batterij van de meter vervangen. batterij is leeg zoals de meter aangeeft en daar door krijg je de verkeerde waarde.
    heb de zelfde meter die ook de batterij leeg had en daardoor verkeerde waarde aangaf

mvg wilco

Forum Rechten