Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Hout,lijm,lijmklemmen

Gisteren heb ik wat reststukken hout aan elkaar geplakt. Van 1 laminatie heb ik hier een foto. De andere laminatie is een mix van noten,kersen en esdoorn(tja hier heb ik nog wel wat van hahaha). De bedoeling is om van deze planken een schaal te draaien. Ik zal proberen om af en toe eens een foto te nemen om het proces te beschrijven.

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

Re: Hout,lijm,lijmklemmen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Gisteren heb ik wat reststukken hout aan elkaar geplakt. Van 1 laminatie heb ik hier een foto. De andere laminatie is een mix van noten,kersen en esdoorn(tja hier heb ik nog wel wat van hahaha). De bedoeling is om van deze planken een schaal te draaien. Ik zal proberen om af en toe eens een foto te nemen om het proces te beschrijven.

Ziet er mooi uit...enne dat esdoorn is net wat ik zoek (breder).... :? :lol: :lol:

Rick, in mijn antwoord op je mooie doosjes maakte ik gewag of je je draaibank vervroegd met pensioen had gestuurd, gelukkig niet dus, als ik nu lees dat je van deze lijmconstructie een schaal wilt gaan draaien. Denk wel dit een leuk idee is, zou best een prachtige schaal kunnen worden. Ik hou het wel in de gaten.
    Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Fred, esdoorn heb ik nog genoeg. Dit waren echter 2 lossen stukken.

Ad, de draaibank blijft zeker draaien hoor.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Fred, esdoorn heb ik nog genoeg. Dit waren echter 2 lossen stukken.
    .
    Oke...komende week ga ik het zien....hopelijk dit keer niet weer een boete voor te snel rijden op de centuurbaan...(net 1 flitspaal gemist.. :x :x )

fre :x d

ik ben benieuwd naar de rest, en een leuk idee om verschillende houtsoorten te gebruiken.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Goed, dit weekend heb ik af en toe wat tijd kunnen besteden aan mijn nieuwe draaiproject.

De gelamineerde plank uit esdoorn, pau amarello en padoek. Eerst het draaien van de cirkels. Ik probeer uit 1 schijf 2 ringen te halen. Dit scheelt veel hout en nog meer tijd.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

De ringen zijn gedraaid :

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

En dan is het een kweste van opbouwen :

Je begint met een stuk resthout wat je rond maakt en vlakt. Daarna volgt het lijmen van ring1.
    Tijdje wachten(1/2 uurtje) deze alvast op grove maat draaien, dan verlijmen van ring 2 enz enz

Alle ringen zitten er nu op. Ik laat alles een nachtje staan en dan wil ik proberen(als er niets tussen komt) om morgen de schaal te draaien. Tussen de ringen wil ik misschien zwarte ringen branden of anders verfen. Dit om kontrast aan te brengen.

Attached files

Rick, interessant, ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes, Ad

Forum Rechten