enkele werkstukken

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo allen,

hierbij enkele werkstukken die ik recent maakte op mijn nieuw aangeschafte Stratos FU 230 (Ronald Kanne)

20181108_142852.jpg
Een schaal van een vers gekapte honingboom
20181110_144633.jpg
een soort van soepbord van die zelfde honingboom , deze heb ik gelijk afgedraaid en vervolgens geseald met secondenlijm wat tot nu toe goed uitpakt.
20181112_214542.jpg
een vaasje uit een stuk hout wat ik al bijna had weggegooid.
20181117_172620.jpg
een schaal uit vermoedelijk esdoorn wat al een paar jaar buiten ligt, diam 25 cm hoogte 4 cm en wandikte is ongeveer 6 mm wat eigenlijk net te dun is want de schaal begon al te slingeren.

cc uiteraard welkom

overigens zeer prettig draaien op een nieuwe bank.

gr Leendert
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Leendert,

Dat is idd een zeer mooie draaibank en ook zeer mooie werkstukken.
Vooral die blank op de laatste foto ziet er zeer interssant uit.
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hoi Peter
De blank is bezig een kom te worden
Gaat lekker
De schaal maak ik waarschijnlijk een pootje onder zodat het een soort bonbonniere word uiteraard van hetzelfde hout
 
P

Pel

Guest
Mooie werkstukken Leendert, en ook heel mooi hout , om eerlijk te zijn vind ik persoonlijk de afwerking te dof, daar zou ik verbeterde houtolie op doen, zodat je een mooie zijdeglans krijgt. De vaas kon wel eens van taxushout zijn?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
mooie schalen en vaas Leendert! En een goeie keus in draaibank, ga je nog heel veel plezier van hebben :)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mooie werkstukken!
Is de esdoorn nog goed draaibaar? Er zit wel heel veel tekening in, maar is het hout nog intact?
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
@ Pel ik weet nog steeds niet goed wat ik voor afwerking moet gebruiken om het juiste resultaat te verkrijgen want iedere houtsoort reageert weer anders.

Iedereen bedankt voor zijn reacties
Ik ben idd heel blij met de draaibank
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
ik heb goeie resultaten met het Britse yorkshire grit en hampshire sheen. ook wel met dr's woodshop producten (walnoot olie met canauba en bijenwas in). of gewoon een fles of 10 CA lijm over gieten, werkt goed bij pennen ;-)
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Mathieu : heb het nog eens nagevraagd bij de gulle gever van het hout ( duurde even voor ik het weer wist) maar het blijkt hout van de amberboom te zijn en idd is het hout heel zacht en heb ik de bodem eigenlijk te dun gedraaid wat ik eigenlijk ook wel kon horen aan het geluid en kon zien omdat de schaal instabiel werd , nu moet ik er nog een voetje voor draaien zodat hij kan blijven staan want op een gegeven moment durfde ik eigenlijk niet verder.

MrRuben : ik ga eens rondkijken voor die afwerkingsprodukten , bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.