Hammer A3-31 vlak- en vandiktebank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Bij deze mag mijn Hammer A3-31 de verkoop in. Ze is van 2007, heeft een motor van 4pk die draait op 400v en de maximale schaafbreedte is 310mm.

De machine is uitgerust met een 'automatisch stellend' beitelblok, dus geen gedoe meer wanneer je van schaafbeitels wisselt. Gewoon vervangen en opnieuw schaven.

Ik heb recent de beitels vervangen door nieuwe Hammer exemplaren, en de voetjes eronder eveneens.

Waar mijn eerste vandiktebank (een Elektra Beckum HC260) moeite had met hardhout op 80% van de max breedte te schaven, doet deze krachtpatser het met twee vingers in de neus.. Kortom een echt werkpaard voor de serieuze hobbyist of beginnend zelfstandige, dat nog voor vele jaren schaafplezier gaat zorgen!

De A3-31 mag van eigenaar veranderen voor 1850,00 EUR.

(Voor de snelle beslissers: komend weekend heb ik een hoge palletwagen ter beschikking om de machine op je aanhangwagen te heffen..)


20181117_211516.jpg

20181117_211552.jpg

20181117_211309.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik ga inderdaad upgraden naar een machine met spiraalas. Het is dat je ze niet vaak tweedehands tegenkomt, anders zou ik nog niet eens gedacht hebben aan deze A3 te verkopen :) Echt een genot om mee te werken!
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Schaven met 2 vingers in de neus is gevaarlijk. Vlakschaven toch.

Succes met de verkoop. Mooie machine, faire prijs.
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Thanks, o ik dacht even dat ik Gent las, ik rij volgende week met een flinke bus langs Gent vandaar,
Maar het is Genk zie ik, wishfull thinking :)
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik ga inderdaad upgraden naar een machine met spiraalas. Het is dat je ze niet vaak tweedehands tegenkomt, anders zou ik nog niet eens gedacht hebben aan deze A3 te verkopen :) Echt een genot om mee te werken!

Je was iets sneller bij de Engelsman uit Antwerpen dan ik. Zijn lintzaag ook gekocht?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Via Genk terug naar NL rijden, het is de kleine omweg meer dan waard ;)

@franksken: ik denk dat je iets/iemand anders bedoelt? Ik heb afgelopen weekend toevallig genoeg wel een andere lintzaag opgehaald, maar dat was bij onze noorderburen..
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Via Genk terug naar NL rijden, het is de kleine omweg meer dan waard ;)

@franksken: ik denk dat je iets/iemand anders bedoelt? Ik heb afgelopen weekend toevallig genoeg wel een andere lintzaag opgehaald, maar dat was bij onze noorderburen..

Er stond twee weken terug in Antwerpen een A3 31 te koop met spiraalas. Omdat ik dacht dat het die was die je gekocht had, dacht ik dat je ook zijn lintzaag had overgenomen. De verkoper was een Engelsman die naar het buitenland verhuisde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.