Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Doosjes,doosjes

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Doosjes,doosjes

Tja, even wat probeersels om te kijken wat er mogelijk was.

Attached files

Re: Doosjes,doosjes

Ziet er netjes uit

Groeten Rudolf.

Erg leuke doosjes Rick, de eerste en de laatste leveren me weer de nodige inspiratie op!

Mooie ontwerpen Rick. Vooral het laatste doosje spreekt mij bijzonder aan.
    Het heeft iets weg van het Nederlandse paviljoen op de expo in Hannover (2002?).
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Hallo Rick, mooie doosjes, speciaal de wenge taxes doosje vind ik erg mooi, leuk doosje voor sierraden, zou het maar aan je vrouw geven, of als die het niet wil hebben aan mij :mrgreen:
    Zo te zien ben je omgeturnd, heb al meer van die mooie doosjes van je gezien, hoe zit het met je draaibank, vervroegd met pensioen gestuurd
    Evengoed een mooie hobby hoor, vind het alleen maar knap dat jij ook mooie doosjes kan maken.
    Ad

Uiteraard drie mooie doosjes,

maar vooral de tweede en de derde vind ik apart en geven ideeën voor eigen dingen.

Vooral doorgaan!

Ja, mooi! Vooral die taxus en wengé vind ik een mooie combi. Hoe groot zijn die, formaat ringendoosje ongeveer?

Arthur

Mooie kleurcontrasten! Ik kan alleen de rest beamen dat de taxus en wengé combi erg fraai is. Leuke onorthodoxe vorm van doosjes 2 en 3. Vooral de vorm van de laatste spreekt me aan.

Met welke gereedschappen maak je deze doosjes?? Informatie over de werkwijze gaat er vast al koek in hier.

Waarom begin je geen doosjes- bedrijfje: Rick Koorman wooden Boxes.

Steeds weer laat je me verbazen van de creativiteit die jij in een doosje kunt stoppen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Fijne mensen,

Het "gele"doosje is mijn eigen favoriet. Het doosje is "in verstek" aan elkaar verlijmd. de deksle bestaat uit allerlei reststukken aan elkaar geplakt.

De 2 wenge/taxus doosjes hebben het formaat van een ringdoosje. Allemaal "koud"tegen elkaar gelijmd en toen in een vrije vorm geschuurd met de schijfschuurmachine.

De laatste 2 doosjes uit wenge en esdoorn zijn echt een probeersel. Het begon met het verkeerd zagen van een deksel. Toen zag ik er iets in wat ik eens op tv zag. Een soort busstation is een golvende vorm. Dit type doos zal ik blijven proberen te verfijnen.

Alles wordt gemaakt op mijn ruime werkplaats met lila-vloer.

Mocht iemand meer info willen over de constructie laat dat dan even weten.

Forum Rechten