Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 25 van de 25
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Als het er vanaf kan & je het vaak genoeg gebruikt, 2 bladen kopen.

Om te schulpen dat met het minste tanden dat er is (is ook een stuk goedkoper dan andere zaagbladen) (b.v. 12, 14 of 16 tanden). Voor multiplex, mdf, afkortwerk een universeler blad b.v. 40 tanden of wat meer als je het wat fijner wil. Als je met blad met 40 tanden gaat schulpen, gaat dat ten eerste niet zo goed, en ten tweede is de standtijd beduidend korter, waardoor je er al snel niets goed meer mee kan.

Ik gebruik hier in de werkplaats doorgaans drie bladen: een ruw om te schulpen, een 'universeel' voor afkortwerk en formaatzagen van MDF, multiplex en consoorten, en een fijn blad dat uitsluitend gebruikt wordt voor meubelpanelen of fijner plaatmateriaal in combinatie met voorritser.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    IK zoek advies voor een nieuw zaagblad, wordt gebruikt op een tafelzaag diameter 250 en een as van 30 mm. Hoofdzakelijk voor plaatmateriaal en wat te schulpen.
    De vraag is hoeveel tanden en welke tand.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klauterkamer Bekijk Berichten
    Ik heb nu twee keer industrie bladen bij ecotools gekocht en beide keren was het eigenlijk niks. Speciaal 60 tands voor mijn mafell invalzaag voor plaatwerk. Gaat er moeilijk doorheen en zaagsnede is lelijk met brandvlekken. Ook het blad voor mijn afkortzaag ging slecht. Te dik en trillingen in de zaag.
    Blijkbaar ben ik een uitzondering. Maar ik ben er effe klaar mee. Verder ben ik trouwens erg tevreden met ecotools.
    Om een dergelijk fijn blad te kunnen draaien heeft een machine een pak meer vermogen nodig dan bij een blad met minder tanden. Zou denk ik ook wel eens de oorzaak kunnen zijn bij een invalzaag... Had dat probleem op vorige combiné: machine kon bladen tot 30 cm diameter draaien, maar een blad van 30 cm met teveel tanden was een ramp (ook met kwaliteitsbladen à la 120 -150 euro voor een zaagblad); een fijn blad van 25 cm ging wel zéér goed.

Voor mijn 6cm dikke buitenlucht-droge eiken schaaldelen heb ik uiteindelijk de Ecotools Industrial 20T 250mm gekozen, een wereld van verschil met mijn nog jonge Parkside (Einhell/Scheppach) 24T blad, absoluut geen spijt van deze aankoop!

iedereen bedankt voor de reactie's , ik kom er nu wel uit denk ik
    Groeten, Eric

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pet petjes Bekijk Berichten
    Voor mijn 6cm dikke buitenlucht-droge eiken schaaldelen heb ik uiteindelijk de Ecotools Industrial 20T 250mm gekozen, een wereld van verschil met mijn nog jonge Parkside (Einhell/Scheppach) 24T blad, absoluut geen spijt van deze aankoop!
    Correctie.. het is de Ecotools Industrial 24T..

Forum Rechten