Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

De Profi-lijn of de Industrial-lijn van EcoTools?

De Profi-lijn of de Industrial-lijn van EcoTools?

Tja wat is verstandig? is de duurdere het echt waard? Prijs is ongeveer dubbel.
    Het gaat om bladen van 250 met asgat 30. Met 24, 40 en 60 tanden. Voor hout.

https://www.ecotools.nl/zaagbladen/
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Gewoon proberen, begin met hun goedkoopste blad, voldoet het aan je eisen dan ben je snel klaar.
    Anders de volgende maal een trapje hoger gaan.

Normaal gesproken wel, maar met zo'n 20.000 leden hoef ik niet opnieuw het wiel uit te hoeven vinden.. Hoop ik.

Oftewel... wie kan hier meer over zeggen uit eigen ervaring?

De industrial heeft meer vlees op de tanden en kan dus vaker geslepen worden. En zou in z'n geheel van betere materialen zijn gemaakt volgens de site.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

slijpen van zo een zaagblad is duurder dan een nieuw zaagblad. Sowieso ben je voor een zaagblad van een beetje merk al snel het dubbele of meer van een ecotools industrial zaagblad. Kortom, ik zou voor die paar euro niet te moeilijk doen. En herslijpen sowieso niet eens overwegen.

Ik laat de industrie bladen gewoon slijpen. Dat is goedkoper dan een nieuwe. En ik vind het onzin om een blad wat alleen maar geslepen hoeft te worden in de oud ijzer bak te gooien. De profi serie heb ik geen ervaring mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik laat de industrie bladen gewoon slijpen. Dat is goedkoper dan een nieuwe. En ik vind het onzin om een blad wat alleen maar geslepen hoeft te worden in de oud ijzer bak te gooien. De profi serie heb ik geen ervaring mee.
    +1
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ben een paar maanden geleden bij hun in de winkel geweest. De verkoper vertelde mij toen dat er eigelijk weinig tot geen verschil in zit.

Ik vind de Industrial lijn toch wel wat beter en netter zagen dan de profi lijn. Maar zoals bij zoveel dingen geldt hier ook. Het product is twee keer zo duur maar het verschil in kwaliteit is geen factor twee. Eerder anderhalf keer zo goed. Maar voor mij genoeg reden om voor de Industrial lijn te kiezen want zelfs de Industrial lijn is niet heel duur vind ik.

Ik heb op mijn Mafell Erica een profi zaagblad gezet van Ecotools. Het doet niet onder voor het dure zaagblad van Mafell. Het duurdere industrial blad is volgens mij alleen iets dikker. Voor mij de reden om het niet op mijn zaagmachine te zetten ivm dikte spouwmes.
    Kortom voor de prijs een prima zaagblad.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Weet er iemand of die bladen op een recente felder (met asverlenging om groeven te frezen) passen? De bladen van mijn vorige machines passen niet: asgat is hetzelfde, boring van de meenemers verschilt: meenemers zijn dikker en staan ietwat anders t.o.v. asgat. Wist eigenlijk niet dat er meerdere varianten bestonden. Is die boring in de loop van de laatste jaren veranderd en zal elk hedendaags blad (wat hier ligt is allemaal minstens 6 - 8 jaar oud) passen? Worden varianten van deze boring op een of andere manier aangeduid op een zaagblad?

Forum Rechten