Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    Ik heb er ook eentje. Van Alie, ik meen iets van €23. Volgens de gegevens nauwkeurig op 5/100e.

Als je m op een gewone waterpas zet, dan registreert de waterpas (60 cm) veel nauwkeuriger dan de digitale. Er zitten dan echter geen cijfertjes gekoppeld aan die luchtbel. Best jammer. Ik zou haast zeggen dat de nauwkeurigheid van een waterpas naar de 1/10.000e gaat, in vergelijking met die digitale.
    Vanmiddag zal ik eens testen of het fijn werkt met een zaagblad in een tafelzaag.

De waterpas op je foon heeft dezelfde digitale mogelijkheden.
    De nauwkeurigheid van een waterpas wordt gegeven als een lineaire afwijking over een gegeven lengte. Deze lengte is gestandaardiseerd op 1 meter.

De gemiddelde waterpas heeft een maximale afwijking/nauwkeurigheid van 1mm per meter, de betere zoals de Sola of Stabila waterpassen die de norm zijn in de bouw doen 0,5mm per meter. 1/10.000e zegt dus niets. Dat zal waarschijnlijk een hoek in graden zijn.

Voor het vergelijk, een goed machinewaterpas doet 0,03mm per meter. Nauwkeuriger is met een waterpas niet meer mogelijk, de lengte en kromming van het glas kan niet meer beter, bovendien wordt de wachttijd voordat de libel in het midden staat te groot, bij onze machinewaterpassen sta je gerust 10 minuten te wachten, voordat de libel stabiel stil staat.

De elektronische waterpassen zijn geen waterpas, want een libel kun je niet digitaal maken. Dit is een stukje elektronica dat relatief aan de zwaartekracht werkt.

Ga er maar vanuit dat al die goedkope hoekmeters dezelfde elektronica hebben als die in je telefoon.
    Een echte goede inclinometer zal je een duizend of twee verder brengen, daar zit je met al die tientjesapparaten ver vandaan. De werking en nauwkeurigheid zal dan ook niet veel verschillen.

Ik zou alleen de lokale (lees Nederlandse, Europese) leverancier altijd verkiezen boven de Ali's. Voor dat ene tientje verschil gun ik Sander en Pierre hun bestaansrecht wel.

En dan krijg je er nog een Nederlandse handleiding bij!
    Met vriendelijke groet,

William
    .

doet er niet toe als je je zaagblad met een zaagdiepte van ca. 50mm op 0,1 graad nauwkeurig kan afstellen kan je een prima verstek zagen.
    wordt je zaagbereik wat groter zou ik voor minimaal 0,05 graad gaan.

wil je weten hoe groot 0,1 graden afwijking is op jouw zaagdiepte pak dan even een gradenboog

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    Vanmiddag zal ik eens testen of het fijn werkt met een zaagblad in een tafelzaag.
    Dat viel dus nx tegen. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Mijn referenties waren 2 tekendriehoeken van 45/45/90 en 30/60/90 graden. (Moet wel toegeven dat ik niet het perfecte licht had achter mn lichtlijn, maar desondanks lijkt ie perfect aan te geven.)
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenBinnen Bekijk Berichten
    https://woodworkersworkshop.co.uk/co...3rd-generation

0.05° plus een extra knopje. Wat wil je nog meer.
    Verzendkosten zijn 15 pond. Ik heb daar eerst maar eens een stekelige vraag over gesteld.
    Dingetje past toch gewoon in een enveloppe?

Voor dat ene tientje verschil gun ik Sander en Pierre hun bestaansrecht wel.
    Mooi, die mannen geven veel van ons plezier met hun winkels en stoppen daar veel geld, passie en liefde in.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

@De Boktor en anderen.

De verzendkosten blijven £ 15,00 en ze verdedigen zich met de voordelen die hun wijze van verzenden zou hebben.
    Ik heb even vergeleken. Bij Axminster bijv. rekenen ze £ 9,95.
    Je kunt natuurlijk te schraperig zijn maar ik ben ook wel eens bang dat een deel van de verzendkosten als een soort opslag bij de leverancier blijft hangen. Ieder mag daar het zijne van denken.

Tja, koop ik nu wat bij Sander of toch van Alie Express. Ik koop deze. Eigenlijk ook omdat ik nog nooit wat bij Alie heb gekocht. Eens ervaren hoe dat gaat. De meeste ervaringen zijn positief dacht ik, dus een enorme gok is het niet.

Bedankt voor alle input! Goed forum!

André

Ziet er goed uit. Met verlichting is echt handig (heb ik niet). Én mm per meter. Én op 1/100e "nauwkeurig".
    Laat jouw ervaringen tegen die tijd maar eens weten.
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 22-11-18 om 14:29.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door workingwithwood Bekijk Berichten
    Je kunt natuurlijk te schraperig zijn maar ik ben ook wel eens bang dat een deel van de verzendkosten als een soort opslag bij de leverancier blijft hangen. Ieder mag daar het zijne van denken.
    En als je gewoon even de moeite zou nemen om naar de tarieven van de Royal Mail te kijken dan had je zelf ook kunnen zien dat die GBP 15 rekenen.... Daar denk ik dus het mijne van.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    https://www.gearbest.com/testers-det...SABEgIv-vD_BwE

Heeft mij nog niet tegengestaan, je kan met iDeal betalen, verzendkosten €0,70.

Ze hebben er nog meer, o.a. met een extra knopje: https://www.gearbest.com/inclinometer-magnetic-_gear/
    Mvg,

Richie

Forum Rechten