Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Kwaliteit: Digitale hoekmeter

Dag allemaal,

Ik zou graag een digitale hoekmeter (digital angle gauche) kopen en zie dat ze sterk in prijs verschillen.

De belangrijkste vraag is of ze in jullie ervaring verschillen in kwaliteit vertonen. Zijn er modellen die je beter niet kunt kopen.

Ik vind bijv.:
    - CMT bij Gereedschap PRO à € 49,95 (Actie)
    - Toolcraft bij Conrad à € 25,49
    - Of luxer (laserliner) bij Conrad à € 67,99

Je hebt ook nog deze:
    - Wixey bij Gereedschap PRO à 67,99

Voor het gebruik denk ik dat een magnetisch oplegvlak een vereiste is.

Is 0,1° voldoende voor het stellen van een zaagblad? Het klinkt weinig deze hoek, maar als ik een mitered box maak is deze nauwkeurigheid dan voldoende?
    [Mitered = in verstek? weet niet zeker]

Alvast bedankt voor uw reacties.

André

Een magnetisch oppervlak helpt, maar ik stel ook zonder problemen mijn zaagblad af tov alu roltafel.

Ik voel mij toch altijd goed bij CMT, ik heb de mijne al een jaar of 2 in gebruik nu. Nog steeds heel tevreden mee! Het loont wel om in Italië te bestellen, daar kost deze 34€. Er is nu ook een aanbieding samen met een elektrische hoogtemeter en zweihaak:

https://www.mobiltecnica.com/it/misu...ise-promo-pack

Er zal vast verschil zitten in de kwaliteit maar heb er toen toch maar 1 besteld bij Ali voor 13,62 een jaar geleden.
    De link naar het model wat ik heb https://nl.aliexpress.com/item/Digit...27424c4dHTNXID

Eigenlijk zou je een aantal verschillende eens naast elkaar moeten kunnen leggen ter vergelijk.

@rjmulder

Ja, dat is het hem nu net. Doorgaans ben je niet in de gelegenheid om dat te doen. In de praktijk moet je eigenlijk ook kijken hoe een product in de loop van de tijd bevalt.
    Daarom hoop ik dat iemand zegt, je moet die kopen om die en die reden of juist niet die om deze reden.

@Petrolhead

Bedankt, interessant!

André

Ik heb er ook eentje. Van Alie, ik meen iets van €23. Volgens de gegevens nauwkeurig op 5/100e.

Als je m op een gewone waterpas zet, dan registreert de waterpas (60 cm) veel nauwkeuriger dan de digitale. Er zitten dan echter geen cijfertjes gekoppeld aan die luchtbel. Best jammer. Ik zou haast zeggen dat de nauwkeurigheid van een waterpas naar de 1/10.000e gaat, in vergelijking met die digitale.
    Vanmiddag zal ik eens testen of het fijn werkt met een zaagblad in een tafelzaag.

De waterpas op je foon heeft dezelfde digitale mogelijkheden.
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 16-11-18 om 14:47.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

digitaal kan ook op de foon

Die houdt je niet makkelijk tegen je zaagblad aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Die houdt je niet makkelijk tegen je zaagblad aan.
    Wellicht met een dik elastiekje?
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Heb nu een wixey met verlichte display, is reuze handig.

jaap

Forum Rechten