Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 40 van de 40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Het ding is te gevoelig/instabiel waardoor de weergegeven waardes blijven verspringen (mijn paar honderd kg zaagtafel staat toch vrij stabiel....) .
    Op wat voor ondergrond staat je zaag?
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Ok, ik heb deze dus gekocht. Nu (op verzoek) wat gebruikservaringen.

- Een heel helder een duidelijk display.
    - Werd geleverd zonder batterijen (stond ook op de site dacht ik), maar wel met een mooi opbergtasje.
    - De schroefjes voor het kapje voor de batterijen, verdwijnen in messing busjes en zitten dus niet direct in het plastic. Geen wegwerpkwaliteit dus.
    - Ik vind het lastig om hem op 0 te zetten. Als je wat op de behuizing drukt om hem op z'n plaats te houden verspringen de getallen al weer enkele honderdsten tot tienden.
    Dat gebeurt ook als je hem loslaat. Je kunt niet zero-en als je hem niet vasthoudt. Lastig dus.
    - Na wat prutsen stelde ik vast dat het zaagblad al (door mijzelf met een blokhaak) tot ca. 0.1° nauwkeurig was gesteld Gezien het voorgaande weet ik nog niet hoe ik het beter krijg.

Hoe werkt jullie apparaatje in de praktijk? Ik lees het graag.
    Laatst gewijzigd door workingwithwood; 30-12-18 om 19:25.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    Een magnetisch oppervlak helpt, maar ik stel ook zonder problemen mijn zaagblad af tov alu roltafel.

Ik voel mij toch altijd goed bij CMT, ik heb de mijne al een jaar of 2 in gebruik nu. Nog steeds heel tevreden mee! Het loont wel om in Italië te bestellen, daar kost deze 34€. Er is nu ook een aanbieding samen met een elektrische hoogtemeter en zweihaak:

https://www.mobiltecnica.com/it/misu...ise-promo-pack
    Door jou schuld (lees: goeie tip) heb ik me er zo’n setje besteld 😂😂😂

Graag gedaan Ga je zeker plezier van hebben!

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    Op wat voor ondergrond staat je zaag?
    Beetje late reactie, excuses.

Ik heb een kleine combi machine van 200-300 kg (gietijzer, een oud ding), staat op wielen (4x dubbel wiel, geremd), op een houten ondergrond (maar met een opbouw als volgt: beton, 5cm pir, 2x18mm spaanplaat + 22mm grenen, vrij massief dus). Ik verwacht dat je met je vraag wilde uitzoeken of het mogelijk is dat de machine heeft staan wiebelen, naar mijn idee staat het als een huis en verwacht ik niet dat daar een oorzaak in zit.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Beetje late reactie, excuses.

Ik heb een kleine combi machine van 200-300 kg (gietijzer, een oud ding), staat op wielen (4x dubbel wiel, geremd), op een houten ondergrond (maar met een opbouw als volgt: beton, 5cm pir, 2x18mm spaanplaat + 22mm grenen, vrij massief dus). Ik verwacht dat je met je vraag wilde uitzoeken of het mogelijk is dat de machine heeft staan wiebelen, naar mijn idee staat het als een huis en verwacht ik niet dat daar een oorzaak in zit.
    Klopt. Die krengen zijn zeer gevoelig voor kleine bewegingen, maar dat wist je al. Dat merk je al als je hem wilt kalibreren naar de absolute 0. Het zou mij niets verbazen als je vloer toch wat veert...

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik zal het eens proberen op een andere ondergrond.

Is er ook iemand die ervaring heeft met UJK technology, die hebben ook een level box: https://www.axminster.co.uk/ujk-tech...vel-box-103863

Theoretisch lijkt het erg op de CMT qua waarden en afwijking, maar wel een stuk voordeliger. Moet toch nog wat meer bij Axminster hebben dus deze leek me dan wel mooi om mee te bestellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jberends Bekijk Berichten

@ Incactus, deze is eerder besproken en echt wel voordeliger. Heb hem inmiddels ook...

Zag 'm net ook bij Dictum als nieuw in het assortiment voor €23,90.....

Forum Rechten