Forum krijgt nieuwe software

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.036
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste allemaal, we gaan van forumsoftware wisselen, zoals in andere posts ook al geschreven. Het wordt Xenforo en ik heb inmiddels een testversie geïnstalleerd. Ben er erg enthousiast over en gaf deze week de link aan Pel ( we hadden het er via de pb over) en ook hij is enthousiast.

Bij deze deel ik de link waarop tijdelijk de testversie staat. Je kunt je registreren, foto's en filmpjes er op zetten etc. Het is een onbeveiligd domein (geen https) dus de browser zal even waarschuwen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, de link is https://goud.fr .

Het is allemaal in de standaard Xenforo layout, onze woodworking.nl versie krijgt een wat meer eigen gezicht, weer wat meer het vertouwde oranje/zwart.

jaap
 

WR1944

Oud hout
Ik heb me ook maar aangemeld op het nieuwe forum.
Het ziet er modern uit en ook de "knoppen" zien er vertrouwd uit. De rest van de mogelijkheden zal ik wel zien als er eenmaal volledig mee gedraaid gaat worden.
Bedankt, Jaap, voor de inzet om een hout plaza te runnen voor het Nederlandse taalgebied.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.036
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is een standaard omgeving, testen wordt pas interessant als we een proefconversie doen.

Maar zo krijgen jullie een beetje van de look en feel en deel ik mijn enthousiasme wat ;)

jaap
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Waarschuwingen komen omdat het certificaat niet geldig is, maar je als je doorklikt kun je wel gewoon naar de website.

Ziet er degelijk en overzichtelijk uit, wat voor eigen thema/uiterlijk ga je er aan geven, Jaap?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.709
695
Enschede, Twente
Ik ben op zich niet tegen vernieuwing, maar het moet me van het hart dat Xenforo in ruime mate leidt aan het "functioneel wit syndroom" (licht ironische ondertoon is bedoeld) — m.a.w. de opmaak vreet ruimte, wat ten koste gaat van de hoeveelheid informatie op een scherm. Voor mobiele apparaten is dat inmiddels de norm & ook minder problematisch (die duim ligt toch al op het scherm), maar op een 'gewone' computer vind ik het vervelend 'scroll-intensief'.

Maar wellicht kan de opmaak aangepast worden, vermits de software dat toestaat? De css kan toch wel herschreven worden?
 
Laatst bewerkt:

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Ik veronderstel dat de bestaande data ook gemigreerd wordt, zodat niet alle waardevolle informatie die hier reeds neergeschreven is, verloren gaat?
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Gaaf! Ik ga even testen.

PS. Waarom heet het 'Goud'? Heb je Westlandse roots? Daar is het een veelgebruikt woord. :p
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Ohja, nu we toch bezig zijn...

Ik heb het gevoel dat de structuur van het huidige forum versplintering in de hand werkt. Er zijn veel sub-forums, maar veel van die fora hebben ontzettend veel gemene delers. Het kan dan soms aan de waan van de dag liggen of je een topic aanmaakt in 'Werken met hout' of 'Hout gebruikt in meubels', bijvoorbeeld.

Nu zijn er redelijk wat subfora, maar veel van hen hebben ook relatief weinig topics. Eigenlijk verdient een werkstuk over een boot net zoveel aandacht als voor een voor een meubel. Ik zou daarom voorstellen om alle werkstukken te bundelen in een forum. Dan bereik je meer mensen en heb je meer kans om te inspireren.

Als je wilt kunnen we het hier diepgaander over hebben.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
@Houtvos In principe ben ik het met je eens, maar er bestaat al de functie "Nieuw op het forum". Dat is in principe de enige pagina die ik bekijk (en waarschijnlijk geldt dat voor wel meer mensen), en dat zorgt ervoor dat het niet echt uit maakt in welk forum iets gepost wordt. Zolang dat ook in het nieuwe thema zit lijkt versplintering me dus niet zo'n groot probleem.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.239
290
Heelsum
Nog mooier zou zijn als de nieuwe software tags kent.... als je de juiste tags aan een topic hangt en je de juiste selecteert die je wilt zien zou je er als een matrix doorheen gaan en kunnen selecteren . Maar weet niet of de software daarop ingericht is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.