Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Lintzaag keuze

Lintzaag keuze

Ik wil een lintzaag kopen, waarbij mijn gedachten uitgaan naar een Scheppach Basato 3 vario. Wie heeft ervaring met deze machine en zoja welke ? Wie heeft er ervaring met een ander merk en type lintzaag en zoja welke ? Alvast bedankt voor de reactie. Ben1945

Athanor
    Guest

Re: Lintzaag keuze

Hallo Ben,

Welkom op het Forum! Ik werk met een twedehands Meber lintzaag, heb hem zelf opgeknapt, degelijke zaag met 44cm wielen. Enige probleem wat ik er mee heb is dat de zaagtafel niet helemaal vlak is. Ik heb wel eens naar een alternatief gekeken en kom dan op de Hammer N4400. Prijs zit rond de 1.500 euro incl. Deze machine kwam in testen bij Fine Woodworking en Furniture en Cabinetmaking erg goed voor de dag met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Fons

Beste Ben,

Zie bijgevoegd artikel.

Attached files lintzagen fww.pdf (980.5 KB)

ben-
    koop geen nieuwe lintzaag er zijn mooie oudere zat en vaak voor een goede prijs te koop.marktplaats is een prima plek om te kijken.
    oude lintzagen hebben een gietijzeren frame ipl van plaat en zijn daardoor wel veel zwaarder ,maar hebben ook veel minder last van trillingen.wat je bij een lintzaag niet wil zijn trillingen!
    er staat bvb een mooie beuving zaag op marktplaats (machinehandel in silvolde).

groet
    annette
    http://www.fingerprintfurniture.nl

Hoi Anette,

wat vind je van een meter 400? de ouder type? zijn dat ook goede machines of als je voor dit merk ga dan liever de 320

groet robert

Ik heb laatst mijn Inca verkocht en een Elektra Beckum BAS450 gekocht, ik ben er zeer content mee
    Heel even nog gekeken naar de scheppach Basato 4, maar toch voor de EB gegaan
    Met een hamer past alles...

ok Toxic,

maar vanwaar de keuze van een inca naar eb?

ik lees zo veel dat de nieuwere machines lang niet zo stabiel zijn dan de ouderen?

groet robert

De EB is ook al een oudje en de keuze is veel meer zaaghoogte
    De machine die ik nu heb is ongeveer 2 meter hoog en heeft een zaaghoogte van max 35 cm (uit mijn hoofd)
    Met een hamer past alles...

De Meber 400 is een uitstekende Lintzaag, ik heb er jaren een gehad en die beviel me uitstekend. Later aan de kant gedaan voor een grotere Felder. De Electra Beckum lintzagen vind ik tweedehands over het algemeen te hoog van prijs. Mijn Meber had een zaaghoogte van 20 cm. Ik heb volgens mij ooit een topic gemaakt over de revisie van de wielen, maar die kan ik niet meer terugvinden, mogelijk omdat mijn oude account verloren is gegaan

Fons

Conectra dit was een post van 2008. Je bedoelt een meber lintzaag?

Forum Rechten