Koper patina testje

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Dit kommetje is bedoeld als test voor het werken met blad koper in combinatie met koper metaal verf die een groen patina effect geeft.
Het hout is eenvoudig gesegmenteerd vuren om ook dat eens uit te proberen.

Ik krijg de afbeeldingen niet gedownload op mn tablet :eek:, hier is alvast de jnstagram link. Morgen zet ik ze er wel op.

https://www.instagram.com/p/BqE2MnBgx4R/?utm_source=ig_web_button_native_share


Edit: toch gelukt om ze te pakken te krijgen...

e2f2eb9a8f68c9649bcaaf9a8ec86464.jpg

c90745bf9d0e11375949528e462f740c.jpg

38d45902f70cc5b63b213a27fd73933b.jpg
 
Laatst bewerkt:

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Het hout werd eerst met watergedragen beits donkerder gekleurd. Daarna is buitenkant ingewreven met een laag koper verf.
Als de eerste laag droog is, wordt er een tweede laag opgezet en terwijl die nog nat is komt er een katalysator over. Die zorgt voor het patina effect. Je kan dit als een set kopen in verschillende effecten oa roest.

Daarna werd de binnenkant bekleed met blad koper. Namaak wel, om de kost te drukken. Dat gebeurt met een speciale lijm, mixtion.
Als dat klaar was is er weer lukraak metaal verf aangebracht om binnen en buitenkant te matchen met elkaar. Ook op de buitenkant heb ik wat bladkoper toegevoegd. Daarna met de luchtslang wat op blazen en dan krijg je dat willekeurige patroon.

Dit alles als voorbereiding op het echte project, maar da's nog strikt geheim :rolleyes:.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.167
352
Etten-Leur
Ruben, ik had het op instagram al gezien maar je uitleg erbij maakt het echt bijzonder. Is deze techniek nieuw of bestaat het al langer?

Groeten, Hans
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Hans, dit bestaat al langer de inspiratie heb ik van het youtube kanaal van John Clothier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.