brandstempel

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Kun je mij vertellen welke soldeerbout je hiervoor hebt gebruikt?
Lijkt mij een erg fijn model om dit toe te kunnen passen.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Meron,

Hoe bevalt jouw Aluminium stempel? koelt deze niet te snel af?
Messing verspaand mooier en geleid de warmte beter maar is aanzienlijk duurder, dus aluminium zou een mooi alternatief zijn.


Groet John
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dat is goed om te horen, ik denk dat we maar es moeten expirimenteren met Alu.

OVerigens nog een aanvulling. De stempel is wel een behoorlijk dik blok. Waarschijnlijk omdat aluminium niet zo sterk is, is die dikte nodig om hem heel te houden als je er op drukt. Mede daardoor durf ik het niet aan hem in een soldeerbout te stoppen. Ik verwarm hem dan ook boven het gasfornuis.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Messing is ook niet zo sterk, maar een wat dikker blok helpt wel om genoeg warmtecapaciteit te hebben, hij mag namelijk tijdens het aandrukken tegen het hout niet zo ver afkoelen dat ie niks meer doet.
Ten aanzien van het verspanen van aluminium, puur aluminium is inderdaad geen pretje, dan moet je behoorlijk hoge snijsnelheden hanteren om te voorkomen dat het gaat smeren (en met zo'n klein freesje kom je daar niet aan). Maar er zijn specifieke legeringen voor verspanen en die werken veel prettiger.
Overigens zijn die brandstempels wel heel gaaf, die wil ik ook nog wel eens 1 laten maken, mooi gedaan en een fraaie manier om je werk te signeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.