Welk hout is dit?

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Van welke houtsoort is deze tafel op een Princess jacht / boot? Vaak wordt Teak gebruikt, maar dit lijkt me anders van kleur. Of is het behandeld teak?

Schermafbeelding 2018-07-10 om 08.18.42.jpg

Schermafbeelding 2018-07-10 om 08.21.10.jpg

- - - Updated - - -

Tegelijk de vraag: wie kan hier op het forum zo'n blad maken voor in de woonkamer? (incluis een klein beetje het ovale weglopen, streep in het midden en 'hongaarse punt' achtige blad).

Thanks!
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat het fineer is, op de bovenste foto zit een lat op de zijkant verlijmd, daarom zal het denk ik geen massief hout zijn. Welk hout het is. is moeilijk te zeggen van een kleine foto?

Groet Pel.
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Wat je veel ziet in jacht bouw is
Birma teak hout dat in mes en groef gezaagd is en tot een paneel gemaakt is en omlijst.
Dit hoorde ik van een vriend die bij royal van lent werkt.

Daar heb ik teak van gekregen dat erg veel.hier op lijkt.
Burma teak is vetten dan gewoon teak.
 

TonyFeestneus

Actieve deelnemer
3 aug 2014
94
0
Thanks, daar lijkt het inderdaad veel op. Wellicht Birma teak met een olie erover. Blijft een jacht, dus teak is een grote waarschijnlijkheid. Fineer zal wel niet gezien de buitenboel veelvuldig geschrobd en geschuurd wordt op zo'n boot. En 't is een boot van een miljoen, dus zal de tafel ook wel niet op bezuinigd zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.