Onder het stof maar blij met de machines

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Na het overlijden van onze overbuurman wilde de familie graag dat ik de volledige werkplaats overnam.
Nu een paar weken verder alles een beetje op orde en heel blij mee.
De man had als hobby ,molens maken
Alles heeft zeker veel jaren stil gestaan en zal allemaal eerst worden nagekeken en snoeren vervangen worden ,maar het werkt allemaal nog perfect
Er staat nog veel meer onder het stof , 2 kolomboren (groot en klein) en radiaalzaak van DeWalt en afkortzaag van Makita bijv
Ook veel losse onderdelen messen en lintzaagbladen die ik nog steeds overal vind.
Zijn grote voorraad hout ben ik nog niet eens aan begonnen
Laatste foto stond niet in de werkplaats ,maar met toeval tegen aan gelopen in oude schoolwerkplaats
IMG_1561.jpgIMG_1648.jpgIMG_1654.jpgIMG_1657.jpgIMG_1655.jpg20181109_083451541_iOS.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Dat is een mooie set! Ik herken niet alles, maar zie een Inca Euro 260 lintzaag, een Huvema BS18 figuurzaag en een stofafzuiging van van EB. Wat zijn de andere machines?

Die lintzaag heb ik ook en gebruik ik met plezier. De Huvema heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk niet.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
De grote cirkelzaag is een MiniMax SC3W en de kleinere een Lutz Jumbo
Vandiktebank zou ik niet weten en hoop dat ik er nog eens achter kan komen
Nu eerst nieuwe werkplaats bouwen zodat straks als ik alles heb afgestoft en nagekeken er mee kan werken
Mij huidige werkplaats van krap 3 x 5 is wat te klein
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Ruimtegebrek heb ik ook, want mijn werkplaats is heel vergelijkbaar (2,75 x 5,5 m). Daar kun je het bovenstaande niet in kwijt. Hoe groot gaat jouw nieuwe werkplaats worden?
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Zoals het er nu uitziet wordt ie 14 X 5 hier gewoon bij huis met zolder en vaste trap
Heb sinds gisteren een veldschuur gehuurd met optie tot koop
Het dichte gedeelte kan werkplaats worden met eigen stroom voorziening etc
Open gedeelte komt samen met de tractor al het hout te liggen wat gezaagd wordt deze winter
Ongeveer 20 tot 30 kub.
Paard van onze dochter staat daar en de oude baas die er woont deed er niet veel mee. Huur valt mee dus wie weet bevalt het daar en wordt werkplaats aan huis iets kleiner, ik gok dan 4 X 10
20181109_161924148_iOS.jpg
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Nee voorlopig nog niet , 1 van onze meiden heeft huisje gekocht en vriendje is timmerman dus dan weet je het wel :D
Eerst je dochter , dan het hout en je gereedschap ook weg ,en ergste de koelkast leeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.