Bedrijfswagen inrichting

edwin1

Nieuw lid
26 jun 2016
4
0
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op deze forum, en zoek info over een bedrijfswageninrichting.
Zelf ben ik schilder en redelijk handig met hout.
In mijn bedrijfswagen wil ik nieuwe betimmering maken. De oude betimmering komt uit een Hyundai H200.
Mijn nieuw gekochte peugeot expert is nu 2 jaar oud en heb de oude betimmering in de nieuwe bus geplaatst.
Het werkt, maar er staat nog te veel op de grond. Zelf heb ik al wel vloerbedekking ingelegd tegen het schuiven en vervuiling.
Ik heb best veel Festool gereedschap ( schuurmachines ) Totaal zijn het 14 systainers.
Deze wil ik in een mooie kast maken, en ook ruimte maken voor restmateriaal ( plakband, rollers, kwasten enz )
Er is genoeg te koop, maar erg duur.
Zijn er mensen die zoiets in een bedrijfsbus hebben ?
Ik hoor graag jullie reactie
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Ja ik heb wel zoiets maar wel basic en waarschijnlijk niet zo inspirerend. Zoek op youtube eens op Ron paulk en bekijk de inrichting van zijn aanhanger maar eens. Wellicht kun je daar wat mee.

Succes!
 
Op Fog kun je heel veel ideeën vinden, van quick and dirty tot ver over the top. Ik heb mijn bus ook ingericht voor voornamelijk (festool) systainer, als ik je 1 tip mag geven: maak losse kasten die je inbouwd en aan elkaar koppelt (zelfde idee als een keuken) als je ooit iets wil veranderen of bijvoorbeeld een andere bus koopt kun je de inrichting simpel veranderen of overzetten.
Ik zal proberen dadelijk wat foto's van mijn inrichting te posten.

Gr Joep Kanters
 

edwin1

Nieuw lid
26 jun 2016
4
0
Bedankt alvast voor de reactie's.
Ik wil inderdaad eerst losse kasten maken. Mocht ik in de toekomst een andere bus kopen, dan kan ik het overzetten.
De Youtube filmpjes zal ik vandaag eens bekijken. Ook heb ik alvast wat plaatmateriaal besteld bij de winkel ( groothandel ) besteld en de maten doorgegeven.
Hun zijn sneller met op maat zagen dan ik thuis. Ook makkelijker met transport.
ik zie de foto's van Joep kanters wel verschijnen.

Gr Edwin Schreuders
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik zou enkel rekken maken waar losse boxen in passen. Alle spullen kunnen dan in de boxen (ongeveer hetzelfde idee als een systainer).
Je bespaart gewicht en hebt een flexibel systeem. Je kan dan ook eenvoudig een box extra meenemen of eentje die je niet vaak nodig hebt thuis laten.
En als je een keertje niet over je wagen kan beschikken, ben je niet meteen ontriefd. Je haalt de boxen met spullen voor de komende tijd uit de wagen, zet die in de vervangwagen en je bent vertrokken. Kasten zijn veel minder flexibel in dit opzicht.
 
P

Pel

Guest
Ben het eens met Mathieu, rekken met boxen, en alles demontabel maken, mocht je de bus voor ander werkzaamheden willen gebruiken, dan is het gauw er uit gehaald.

Groet Pel.
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
op youtube idd veel ideeen.

Moet binnenkort een elektrisch aangedreven Renault Kangoo indelen voor mijzelf. maar door al mijn ideeen zie ik het bos bijna niet meer haha.
 

edwin1

Nieuw lid
26 jun 2016
4
0
Inderdaad is er erg veel te zien op Youtube.
Ik denk gewoon beginnen met bouwen.
Dit is mijn 3e bedrijfswagen, en altijd heb je de gedachte van had ik dit maar anders gedaan.
Led verlichting heb ik er 2 weken geleden al ingemaakt. Dit is al een + punt vergeleken met de huidige verlichting.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Toch lekker als je je spullen in de auto kan laten zitten. Hier jatten ze zelfs je trekhaak slot. Ik heb al mijn bott kasten op wielen in mijn pakhuis staan. Ik was de schade aan mijn bus zat.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Ikzelf heb een peugeot partner.
Heb 2 vaste modules gekocht van berner ( alleen btw nummer ) met daarin lades die vergrendeld zitten en die je kan uitschuiven voor festool koffers.
De restruimte heb ik een zelfgemaakt rek gemaakt om een 5 tal sortimo koffers in te plaatsen en daar boven past nog een open festool box waarin mijn silicone zit ( kan snel weg indien het zou vriezen).

Omdat de laadvloer niet vlak is heb ik het geheel op 2 balken geplaatst, hieronder zitten mijn draadstangen, koevoet en waterpas.
Ik heb ook nog een dikke 700mm over om inbouwtoestellen te vervoeren of eens naar containerpark te gaan.

Een ingerichte bus is een luxe, helaas ook al slachtoffer geworden van inbraak thans zat er niets zichtbaar :(
 

edwin1

Nieuw lid
26 jun 2016
4
0
Even weer een update over de kasten.
Nu zijn er 2 kasten klaar voor alle festool koffers en stozuiger.
Ik heb ze nog niet in de bus geplaatst, want er komen er nog 3 naast. Hier ben ik mee bezig.
Alleen in deze kasten komen losse spullen. Nu is mijn vraag als ik plankjes in de kast maak en daar spullen op leg dan weet je al wat er gebeurd als ik een bocht maak met de auto.
Alles glijd eruit.
Zelf dacht ik om er legplanken schuin in te maken, of lades maken. Ik ben schilder van beroep en heb veel losse spullen, zoals tape, kwasten, rollers enz
Lades is mooi, maar hoe kan je ze maken zodat ze niet open schuiven als je een bocht maak.
Ik zie ze op Youtube en de lades moet je op tillen zodat je het naar je toe kan halen. Hoe maak je dat ?
Alvast bedankt voor de reactie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.