oude foto's weer terug geplaatst en nieuwe software

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.038
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste allemaal,

Kreeg de laatste tijd steeds meer het verzoek om te kijken of we de oude foto's, die door een fout in de software weg waren, weer terug te kunnen krijgen. Uit een hele oude backup heb ik ze teruggehaald, was wel een uitzoek klusje, maar volgens mij staat het meeste er weer op.

Heb deze week een licentie van nieuwe forum software gekocht, Xenforo. Vanwege het wachten met het uitzoekwerk en kopiëren, dat gisteravond en vannacht ook maar als test geïnstalleerd. Het ziet er super uit, onze huidige forumsoftware is echt oude meuk. Foto's plaatsen etc gaat net zo gemakkelijk als b.v. Facebook en je kunt ook duimpjes geven, een optie die we nu echt missen.
De komende tijd ga ik een proefconversie doen en als dat lukt de definitieve. Ik hou jullie op de hoogte.

veel plezier op woodworking.nl

jaap
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Schitterend nieuws! Ik heb zelf al talloze keren zitten balen dat er bij interessante topics geen foto's meer te zien waren. Bedankt voor de moeite, Jaap! De nieuwe software klinkt ook positief, gaat ons een hele stap vooruit brengen :)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.239
290
Heelsum
Mooiste forum van Nederland met deze software al door de normen en waarden en de passie van alle forummers... aangeslingerd door jou Jaap.... TOP!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.038
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Geen dank, ben het wel verplicht.... Ruim 7000 foto's, pdf's etc teruggezet. Had niet in de gaten dat de schade zo groot was. Ook de foto's van de bouw van mijn bootje etc waren ook allemaal naar de eeuwige harde schijf.

Nu nog een keer het account van Fons Athanor een keer zien te matchen met al zijn oude post's. We hebben ooit een vreemde storing gehad, waarbij de server plotseling down ging. De enige schade die we hadden was dat het account van Fons niet meer als zodanig bestond. Hij is in december 2015 opnieuw ingeschreven .... Durf eigenlijk niet in de werkende database te sleutelen, heb er wel in lopen zoeken, maar ben te benauwd dat er wat mis gaat. Ga morgen een kopie maken van de hele site met database voor een proefconversie naar xenforo, maar eens kijken of we daar wat in kunnen sleutelen.

jaap
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Draait dit forum op Xenforo of wil je kijken of je over kunt naar Xenforo?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooi werk Jaap
Komt er in de nieuwe software ook de optie om Tapatalk te gebruiken, dat zou echt een groot pluspunt zijn
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.912
846
Oss
659ea56e-193f-4dcc-9e74-1652171f1581

En nog een:cool:
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.754
144
Rotterdam
Jaap, bedankt voor al het werk! En ik ben benieuwd naar de nieuwe software. Foto's plaatsen is nu inderdaad nog wat omslachtig. Op de 'facebook' manier zal het een stuk eenvoudiger zijn. Nu maar hopen dat we dan niet overspoelt worden.... :p ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.