Scheppach HMS 260 - motor vervangen

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
scheppach.jpg

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
Bekijk bijlage 81429

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes


Jeroen,

zou de exploded view van het type met 3fase motor jou verder helpen? Ik heb dat niet maar bij bij mijn oude Scheppach lintzaag zat wel een mooie exploded view vandaar dat ik hieraan dacht.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Volgens mij als ik even in mijn geheugen graaf is het niet echt spannend, de motor zit zover ik me herinner aan 4 bouten op een metalen plaat en dan uiteraard wat kabel spul, niet echt iets om je een buil aan te vallen normaliter.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb een tekening gevonden maar daar stond alleen de motor met bouten en plaat op
Niet waar deze zat en/of wat voor soort motor er in zit
Nu ja, maar eens gaan graven
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Volgens mij staat de motor bij de hms op een plaat ijzer, die aan een kant sleufgaten heeft. Bij de combimachines staat de motor op een schommel, zodat je makkelijk de v riem kan verleggen. De motor kan je simpel vervangen door een motor met de zelfde bouwvorm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.