Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Scheppach HMS 260 - motor vervangen

Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
    scheppach.jpg

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
    scheppach.jpg

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes

Jeroen,

zou de exploded view van het type met 3fase motor jou verder helpen? Ik heb dat niet maar bij bij mijn oude Scheppach lintzaag zat wel een mooie exploded view vandaar dat ik hieraan dacht.

Volgens mij als ik even in mijn geheugen graaf is het niet echt spannend, de motor zit zover ik me herinner aan 4 bouten op een metalen plaat en dan uiteraard wat kabel spul, niet echt iets om je een buil aan te vallen normaliter.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ik heb een tekening gevonden maar daar stond alleen de motor met bouten en plaat op
    Niet waar deze zat en/of wat voor soort motor er in zit
    Nu ja, maar eens gaan graven
    Met een hamer past alles...

Volgens mij staat de motor bij de hms op een plaat ijzer, die aan een kant sleufgaten heeft. Bij de combimachines staat de motor op een schommel, zodat je makkelijk de v riem kan verleggen. De motor kan je simpel vervangen door een motor met de zelfde bouwvorm.

Forum Rechten