Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: vochtigheidsmeter

vochtigheidsmeter

Hallo, heeft er iemand ervaring met vochtigheidsmeters, ben nl. van plan om er een aan te schaffen en zag er een staan van rond de 50 euro's, nl. de trotec bm.
    Kent iemand dit merk en is dit kwalitatief ok?
    Mvg, Kris

Athanor
    Guest

Re: vochtigheidsmeter

Kijk ook eens in dit topic, (gevonden door in Google de zoekwoorden vochtigheidmeter en hourtbewerkingsforum te tikken ) : http://www.woodworking.nl/viewtopic....89b835&start=0

Ik heb een multimeter van pinearts, zowel voor contactmeting als met pinnetjes, bevalt me goed, vooral de meting met de pinnen. Zie in de sectie meetinstrumenten op:
    http://www.pinearts.nl/

Fons

Hallo Fons is jouw meter zefkalibrerend?
    Mvgr, Kris

Athanor
    Guest

Als je bedoeld dat hij op nul gaat staan als ik de pinnetjes in de lucht houd en op een knop druk, dan ja!

Fons

Ik heb dezelfde meter van Pinearts, met pinnen.
    Als je de meter aanzet en de pinnen op de vingers drukt (niet te diep ) dan moet de meter 35% aangeven, tenminste dat heeft de verkoper mij destijds verteld.
    En dat doet de meter nog steeds! Wel met droge handen meten.
    Ik vond het een vreemde manier van controle, maar het werkt wel.
    Normaal een hygrometer ijken doe je in een vochtige doek, dan moet ie tegen de 100% aangeven. In iedere geval ben ik tevreden met mijn metertje al zullen er vast wel betere zijn.

Kor

Forum Rechten