Freestafel.

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat wil je weten over Axminster? Je vraag is niet echt specifiek.

Verder een prima tent. Als je de search van deze site gebruikt zal je zien dat velen hier daar wel eens besteld hebben.
 
Laatst bewerkt:

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Ik probeer een gedegen prijs kwaliteit vergelijking te maken. Festool levert de tafel als een totaal pakket. UJK levert vooral losse onderdelen waar je uit kan kiezen. Tevens ben ik niet bekend met de kwaliteit van het merk UJK.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Kijk eens bij de oosterburen. De firma Sauter (Sauter.de) verkoopt freestafels en -systemen die er interessant uitzien, zeker als je wat met zelfbouw wilt doen.

Ik heb trouwens zelf de OF2200-CMS & afgezien van het feit dat het een fikse investering is, ben ik er wel tevreden over. Maar moet daarbij wel zeggen dat die keuze ook te maken heeft met mijn eerdere investeringen in CMS-modules (die ik in de verlenging van de MFT/3 tafel gebruik); dan maakt een CMStafel de boel flexibeler. Wat wel een dingetje is: alle accessoires zijn ook weer aan de prijs & een aantal zul je zeker willen hebben.

Ik weet dat de vergelijking tussen een 1010 en een 2200 niet eerlijk is, maar wou je dit wel meegeven.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Je hebt al een bovenfrees, als je nu ook nog over een cirkelzaag (stationair of met rail) beschikt, is het niet zo moeilijk zelf een freestafeltje te maken. Kun je wat experimenteren met grootte, type aanslag etc.

zie hier een filmpje en zoek eens op het forum, dan komen er veel zelfbouw projecten voorbij.

jaap

 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
UJK heeft wel een goede reputatie qua kwaliteit, maar ik weet niet of ze dezelfde hoeveelheid tijd in het modulair en veelzijdig maken in die tafel hebben gestoken als Festool heeft gedaan. Maar aan de andere kant, de Festool is wel een stuk duurder, en als het niet belangrijk is dat het super licht is, ziet die UJK er wel steviger uit dan de CMS. Maar ja als gewicht niet een issue is omdat het toch in je werkplaats staat, is het dan niet nog fijner om hem zelf uit hout te maken zodat hij perfect in je werkplaats past? Op het forum moet je er wel rekening mee houden dat veel commentaar van hobbyisten (zoals ik) komt, die zichzelf dus niet zo'n hoog uurloon rekenen. Als zo'n Festool tafel je helpt in het verdienen van je dagelijks brood is de beslissing om er 1000 euro aan uit te geven een stuk makkelijker gemaakt. En daar komt nog bij dat je een Festool na een jaartje of 3 gebruik zeer gemakkelijk hier op het forum of op marktplaats weer kwijt kunt. UJK heeft een goede reputatie, maar Festool heeft een veel groter klantenpubliek.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zou eens gaan zoeken als je zoiets zoekt op marktplaats. Ik heb mijn freesmodule voor festool cms hier gekocht trouwens. Nog steeds heel tevreden over. gebruik het af en toe maar verdient toch langzaam zijn centjes terug :)
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hoi Steven73,
Kijk eens op de site van Beqwaam. Daar hebben ze bouwtekeningen voor een freestafel en ze geven ook een workshop waar je in een dag voor je eigen freesmachine een freestafeltje maakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.