Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Ook even voorstellen

Ik ben een weinige poster, maar ik lees ontzettend veel op dit geweldige forum. Tips, trucs en prachtige foto´s van iedereen.

Ik ben dus Jelmer, kom uit Friesland en al een aantal jaar bezig met hout. Vooral wat meubels maken voor eigen gebruik (simpele meubels van steigerhout of grenen panelen).
    Ik wil mezelf wat meer dingen aanleren om wat moeilijkere meubels te maken. Hier en daar wat machines aangeschaft en vanalles aan het uitproberen. Maar met dit forum moet dat helemaal goed kunnen komen.

groet Jelmer

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Ook even voorstellen

he jelmer ,

hardstikke leuk dat je je even voorstelt !! heb je al foto's van projecten???

Ik heb alleen een paar foto´s het laatste project. Een kast gemaakt van steigerhout. Geen schroef gebruikt. Alleen maar lijm en deuvels. De kast is 2mtr hoog, 1mtr breed en 40 diep.
    Daarna 1x in de blanke lak gezet.

Ik ben nu bezig om kozijnen te maken die, met dubbelglas erin, voor mijn glas in lood ramen van
    ons huis moeten komen. Zal er wel een keer wat foto´s van maken.

Attached files

Hoi Jelmer, een van harte welkom vanuit het voor jou verre brabant.
    Moet wel zeggen dat die kast die ik op de foto zag mooi vind.
    Ad

dank je. Mijn vrouw had de kast gezien in een gamma-praxis oid krantje gezien. Niet te koop, maar wel een leuk idee om na te maken. Beter goed gejat, dan slecht bedacht toch

Welkom Jelmer,

Dus het kan wel, van steigerhout iets moois maken
    Dit kan ik waarderen, in tegenstelling tot de setjes bij de bouwmarkt. Zelf maken is zoveel leuker.
    Veel succes met je houthobby, je vrouw heeft vast geen problemen met zo'n meubelmaker in huis.

Groeten,

Kor

Zonet nog even een paar foto´s van de kozijnen gemaakt waar ik mee bezig ben. In totaal moet ik 17 kozijnen maken met maten rond de 45x45. Deze komen in mijn bestaande kozijnen voor het glas in lood wat er in blijft zitten. Van binnenuit kijk je dus rechtstreeks tegen het glas in lood aan het van buitenaf zie je het door het dubbelglas. Zo kan ik het authentieke van het huis bewaren, en toch dubbelglas.

één van de 17 kozijnen

pen en gat verbinding

nu rest het schuren nog, en dan kan de grondverf erover.

welkom hier jelmer, en dat beloofd wat goeds, als ik zo je werk zie.

Maar gelukkig heeft Jelmer ook geleerd dat het soms sneller en goedkoper kopen is dan zelf bouwen. Ziet namelijk een ikea krukje in een hoekje naast de kast staan :mrgreen: kom daar ook wel eens als ik snel wat nodig heb en bijmezelf de boel vergoeilijkt met "daar kan ik niet zelf tegen aan klussen".

haha, jij hebt nog scherpe ogen. Het allom bekende krukje van de ikea ja. Daar heb ik maar één woord op te zeggen... Vrouwen :roll:

Forum Rechten