Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 73
    Dat ziet er al spectaculair uit, heel veel bouwplezier dit weekend.

Ondertussen eerste tegenslagje. De geleverde sleufmoeren hebben niet allemaal het gewenste M5 schroefgat voor de bevestiging van de hiwin profielen. Leverancier op de hoogte gesteld via mail, nu wachten op reactie.

Ondertussen bezig met gaten tappen in de profielen. Dat is toch een werkje dat veel tijd in beslag neemt. Elk gat in drie stappen tappen is toch een werkje, maar als je het resultaat ziet is dit wel bevredigend

In 3 stappen ? neem een machine tap, dan draai je hem er in 1x in
    Met een hamer past alles...

Wij hebben alles met machine tappen getapt, alle maten in 1 keer getapt.
    Dat scheelt een hele boel tijd.
    vervelend van de schuifmoeren, dit soort dingen zijn wij ook regelmatig tegenaan gelopen, tot 10 tellen en verder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    In 3 stappen ? neem een machine tap, dan draai je hem er in 1x in
    Ik dacht al dat er een betere manier moest zijn. Bedankt voor de tip

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JOHN LAMERS Bekijk Berichten
    Wij hebben alles met machine tappen getapt, alle maten in 1 keer getapt.
    Dat scheelt een hele boel tijd.
    vervelend van de schuifmoeren, dit soort dingen zijn wij ook regelmatig tegenaan gelopen, tot 10 tellen en verder.
    Zo lang ik verder kan en de leverancier nieuwe bezorgd is er voor mij niets aan de hand. Vergissen is menselijk. Ik heb genoeg correcte moeren om de x rails af te werken, en dat zal waarschijnlijk zijn wat ik dit weekend maar kan afwerken. Maar de les die ik dus ondervonden heb is alle onderdelen dubbel controleren

Goed nieuws van de leverancier. Deze bezorgt mij de correcte sleufmoeren. De verkeerde mag ik houden als compensatie. Misschien dat ik deze in de toekomst nog kan gebruiken, wie weet?
    Indien er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de verkeerde sleufmoeren. Tegen verzendprijs kan ik deze wel bezorgen.

IMG_0346.jpg

Voor degene die zich afvragen hoe ver we momenteel zijn. Het vlot aardig goed. Veel gaatjes geboord. Veel gaten getapt (machinetap is een droom). Veel vijsjes gebruikt.

Volgende bestelling is ook weer gedaan, de spindels en daaraan vasthangende attributen.

En dan is de mechanische bouw eigenlijk bijna klaar. Het ziet er naar uit dat ik de deadline ga halen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Dit is toch veel leuker dan kant en klaar kopen.
    en je steekt er nog een boel van op ook nog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JOHN LAMERS Bekijk Berichten
    Dit is toch veel leuker dan kant en klaar kopen.
    en je steekt er nog een boel van op ook nog.
    Tot nu toe duizend keer leuker dan gedacht.
    Met het ontwerp dat ik heb gekozen om te maken is het eigenlijk ook maar onderdelen bestellen en assembleren.
    Eigenlijk is dit voor iedereen haalbaar.
    Ik weet eigenlijk perfect hoe elk onderdeel in elkaar zit. En als er ooit iets misgaat dan zal ik daar zeker mijn voordeel uit halen.
    Eerlijkheid gebied mij dat ik sommige onderdelen wel een paar keer heb moeten losmaken en terug in elkaar vijzen omdat ik een onderdeeltje vergeten was.

Ziet er al mooi uit. Hoeveel schat je in dat de machine uiteindelijk zal kosten? Ik zag eerder in het ergens topic 1500 staan, of is dat alleen voor de mechanische onderdelen? Want dat is een beetje wat een X-carve kost, alleen ziet dit er 10x degelijker uit.

Forum Rechten