Bezoek aan Dictum in München

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Even langs gegaan bij Dictum om rond te neuzen. Dictum heeft een heel mooi assortiment op het www en een hele mooie catalogus. De winkel was verstopt op de tweede etage en een ramp om er te komen. De hele omgeving is een bouwput Het is een van de mooiste winkelinrichtingen die ik heb gezien. Valt er dan niets te mekkeren. Ja hoor ik mocht geen filmpje maken (dat was een speciaal verzoek van Rendew) en alleen foto's maken van de losse artikelen. Ja die staan al op internet. Ik vind het assortiment in hun shop in Munchen erg klein maar ik ben op dit vlak misschien niet geheel objectief. Bijna de helft van hun shop bestaat uit messen en daar heb ik nu geen belangstelling voor. Wil je weten hoe deze winkel eruit ziet kijk dan op hun website. Mijn advies reis niet speciaal af naar munchen om deze winkel te bezoeken. Ben je in de buurt ga dan langs maar de website is zeer compleet. Ik ga liever naar baptist daar is de keuze voor mij persoonlijk beter. Jaren geleden ben ik ook in Berlijn geweest bij Dieter Schmidt geweest helemaal lachen winkel was niet veel groter dan mijn slaapkamer. Inmiddels zijn ze verhuisd dus hoe het nu is weet ik niet.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
afknapper dus.... jammer zeg.... maar wel zien hoe blij we met sommige van onze winkels in nederland moeten zijn waar je alles in de handen kunt houden.
 
P

Pel

Guest
Dictum en Dieter Schmidt zijn echte internet winkels, terecht dat Scheppie zegt dat we toch blij moeten zijn dat we hier nog eens aan een schaaf of aan een draaibank kunt voelen voor je hem koopt. Maar Baptist is ook een grote internetwinkel maar met een prachtige winkel waar ik uren zou kunnen rond dwalen, en met een lege portemonnee naar buiten ga.

Groet Pel.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ik vind het assortiment in hun shop in Munchen erg klein maar ik ben op dit vlak misschien niet geheel objectief.
ik ben een beetje verbaasd Wim, ik denk dat je Dictum een beetje tekort doet. Een heel groot gedeelte van hun webwinkel is fysisch te zien in hun winkel in München, weliswaar hutje-mutje en niet zo uitgebreid tentoongesteld als bij Baptist.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Charles het lag er helemaal niet hutje mutje Alle artikelen die ik gezien heb lagen prima uitgesteld. Ik schat nog geen 15 mtr hoge winkelstelling met handgereedschap en een hele mooie uitstalling schaven. En aan de andere kant een paar meter houtdraaigereedschap. Ik heb zelf een gereedschappen en ijzerwarenwinkel gehad met een vloeroppervlak van 1600m2 dus dan valt zo'n postzegel altijd tegen qua oppervlak. Ik denk dat ze veel meer hebben dan in deze winkel ligt maar dit is mijn inschatting.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
afknapper dus.... jammer zeg.... maar wel zien hoe blij we met sommige van onze winkels in Nederland moeten zijn waar je alles in de handen kunt houden.

Ik was een paar jaar terug in de andere winkel in Metten/Deggendorf en vond het wel meevallen. Dictum is niet alleen voor hout, maar heeft ook gereedschappen voor andere materialen.
Baptist is (in mijn beleving) groter en ook meer specifiek voor hout
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Het voordeel van zo'n kleine winkel en grote webshop zie je terug in de prijs van het product. Er hoeft immers geen grote huur, gas, water, licht en personeel betaald te worden. Bij beide winkels (Dieter en Dictum) heb ik gereedschap gekocht en is nooit tegen gevallen. Een manco bij een zending (Dieter) werd keurig en zeer snel opgelost, de service is erg goed is mijn ervaring. Desalniettemin wandel (en kwijl) ik ook graag in een grote gereedschapszaak (lees snoepwinkel) waar ik de waren in de hand kan hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.