creusen Ds7250 hulp gevraagd

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Nu bed tijd, morgen maar weer verder kijken/lezen dus laat de site er mooi voor staan ;)
Dat zagen zal ook goed komen als het met de CS70EB-Set niet lukt ligt het echt aan mij zelf.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Condensator erin en hij loopt weer als een trein.
Ook gelijk een leunspaan ervoor besteld, zag het bij Koos (de timmerman youtube) en vind dat wel zo handig voor het haaks maken en vormen....daarna komt de Tormek.

20181105_094335.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.090
2.604
Ik denk dat toolspot niet de aangewezen leverancier voor zo'n condensator is. Een euro of 3 is meer gangbaar.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Erik Kun je wat meer vertellen over de nieuwe leunspaan
Ik heb namelijk ook twee maal de creusen staan
Dus ik ben benieuwd
Mvg Leroy
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik denk dat toolspot niet de aangewezen leverancier voor zo'n condensator is. Een euro of 3 is meer gangbaar.

Gaat mij niet om het bedrag maar om de afwijkende waarde van de condensator natuurlijk !

De leunspaan kun je gedetailleerd bekijken in Koos zijn timmertip....ik heb hem zelf nog niet...dus nog geen aanprijzing.
Te koop bij o.a. Baptist google bij slijpgereedschap....
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Die je er nu in hebt gezet welke spanning heeft die dan?

Dank dat de spanning meer van invloed heeft dan de capaciteit.

Moest ook een keer een condensator vervangen van een motor de waarde van de originele hadden ze niet en heb daar toen een andere waarde (op advies van die zaak) die dicht in de buurt ligt ingezet en werken zonder problemen. Ook de spanning van de originele was iets van 250V en de vervanger 400.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.090
2.604
Oude serie creusen was 2.2uf 400 volt. Nieuwe serie 350 watt motor 5uf, 600 watt motor 8 uf.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Antw van Creusen

CITAAT
Aangezien Creusen ruim 70 jaar slijpmachines produceert, zijn er door de jaren heen verschillende onderdelen gebruikt voor de machines. De ‘oudere’ versies van de DS 7150TS zijn uitgevoerd met een 2,2 Uf condensator, terwijl de huidige wordt uitgevoerd met een 5 Uf condensator.
Indien u er een 2,2 Uf condensator in uw machine had, kunt u deze gewoon vervangen door een zelfde condensator met de zelfde waarde.
EINDE CITAAT

Doe er je voordeel mee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.