creusen Ds7250 hulp gevraagd

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hoi guys

Wie heeft er technische ervaring met de slijpmachine Creusens DS7250.

ik heb deze slijpmachine 6 maanden geleden op marktplaats gekocht nieuw uit de doos (zeggen ze) daarna plm. Viermaal zonder problemen gebruikt.
De laatste maal na probleemloos gebruik uitgezet....gister aan gezet en je hoort alleen de motor zoemen.
Helemaal uit elkaar gehaald tot de kale motor behuizing met as....deze as draait vrij rond met de hand maar blijft stil als de power on gaat.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem de laatste keer 3 uur achter elkaar aan had staan....maar geen hitte of rook of andere ellende waargenomen.

Wie weet wat het kan zijn.

(Misschien is de machine wel gewoon boos dat hij vervangen wordt door een Tormek T-8.....lol)
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Aanloopcondensator defect.
Te warm geworden na 3 uur slijpen, bekende kwaal.
Om te testen, de steen een slinger geven in de juiste richting en dan inschakelen. Dan moet de machine aanlopen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Inderdaad Bingo.
Zwarte jasje verwijderd en daar kwam die...

Is dit nog een speciale of kan ik elke condensator van 2.2 uF / 250 Volt ertussen solderen...
20181104_160245.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Hogere spanning is niet zo erg en die dingen hebben een behoorlijke afwijking dus als het in de buurt komt van de waarde die erin zat gewoon proberen.

Maar aan de andere kant hoe oud is die je daar hebt liggen en hoe is die staat (van binnen), zou zelf gewoon een nieuwe kopen en die erin zetten weet je zeker dat die weer een tijd mee kan.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hogere spanning is niet zo erg en die dingen hebben een behoorlijke afwijking dus als het in de buurt komt van de waarde die erin zat gewoon proberen.

Maar aan de andere kant hoe oud is die je daar hebt liggen en hoe is die staat (van binnen), zou zelf gewoon een nieuwe kopen en die erin zetten weet je zeker dat die weer een tijd mee kan.

Niet om wijsneus te zijn maar dit is een bipolaire condensator en gaat in tegenstelling tot elcos nagenoeg een mensenleven mee...bij juist gebruik moet ik er nu natuurlijk bijzeggen.

Maar goed even googlen waar ik exact dezelfde kan kopen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Worden inderdaad ook in filters gebruikt daar moet je wel minimaal MKP gebruiken ivm geluidskwaliteit..freaks gaan daar voor zilver.... ;-×
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
:eek: heb je toevallig nog een link wel benieuwd ;) heb hier nog units liggen voor een Daudio C1
Zit jij dan ook op ZBA?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=8497.0

nee wel met al mijn hout/electronica projecten op het HTForum.nl

deze heeft 600.000 hits...die miljoen hits was dus voor een van mijn andere projecten....

Onderstaand project ook leuk mijn zelf ontworpen en gebouwd cdtransport opgebouwd uit ebben en cocobolo en veel koperwerk (400.000 hits)

image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.