Vraagje voor de mensen die een grrr ripper gebruiken.

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Ik kreeg een naheffing van 18 euro.

ik had de cloon gekocht voor 31 euro, dus totaal bij a 50euro
Niet om het je in te wrijven, maar als handige tip (voor wie het wil weten)

* Tot 22 euro inclusief verzending betaal je geen naheffing. Uitleg.
* Meestal glip je er (net) boven de 22,- doorheen.
* Vervoerders zoals DHL kun je beter niet kiezen. Het schijnt dat ze sneller je een naheffing geven, ze verdienen er immers ook aan.
* Bij AliExpress heb je veel aanbieders met hetzelfde product. Even zoeken loont.
* Bijvoorbeeld via je Desktop met Chrome en de extensie AliPrice
* Nog voordeliger is te bestellen via je app in Android
* (ik zet vaak de items op mijn Desktop in het winkelwagentje en bestel dan via mijn telefoon)
* In de app kun je ook filteren op bv verzendlokatie.
* Als het item wordt verzonden vanuit Europa heb je geen naheffing, want EU.
* De bewuste Grr ripper-kloon is ook vanuit Duitsland leverbaar voor € 24,- inclusief verzenden.
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
Niet om het je in te wrijven, maar als handige tip (voor wie het wil weten)

* Tot 22 euro inclusief verzending betaal je geen naheffing. Uitleg.
* Meestal glip je er (net) boven de 22,- doorheen.
* Vervoerders zoals DHL kun je beter niet kiezen. Het schijnt dat ze sneller je een naheffing geven, ze verdienen er immers ook aan.
* Bij AliExpress heb je veel aanbieders met hetzelfde product. Even zoeken loont.
* Bijvoorbeeld via je Desktop met Chrome en de extensie AliPrice
* Nog voordeliger is te bestellen via je app in Android
* (ik zet vaak de items op mijn Desktop in het winkelwagentje en bestel dan via mijn telefoon)
* In de app kun je ook filteren op bv verzendlokatie.
* Als het item wordt verzonden vanuit Europa heb je geen naheffing, want EU.
* De bewuste Grr ripper-kloon is ook vanuit Duitsland leverbaar voor € 24,- inclusief verzenden.

Jammer dat die van uit duitsland niet wil verzenden naar België
 

MJV

Actieve deelnemer
4 jun 2018
34
0
Heb je hier toevallig een linkje van of iets dergelijks? Heb wel interesse namelijk
Ik heb deze besteld vanuit Tsjechie, want Duitsland was geen optie qua verzending. Qua invoerrechten zou dat oke moeten zijn want Schengen, heb hem nog niet binnen dus kan niks zeggen over de kwaliteit.
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Ik heb deze besteld vanuit Tsjechie, want Duitsland was geen optie qua verzending. Qua invoerrechten zou dat oke moeten zijn want Schengen, heb hem nog niet binnen dus kan niks zeggen over de kwaliteit.

Ik heb 'm aangeklikt; totale kosten zijn dan 33,50 vanuit Tsjechië. Komen nl 7,44 verzendkosten bij.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik heb een beetje moeite met het begrip 'kloon' in dit geval. Het is duidelijk een nagenoeg 1 op 1 nagemaakte kopie, een rip-off.

Nou en, zal men zeggen. Maar… de Amerikaanse fabrikant van het origineel heeft ontwikkelingskosten gemaakt, flink geld uitgegeven aan gietmatrijzen en dergelijk & dan wordt ergens in een buitenwijk van Gonshouang (or whatever) het ding uit elkaar gehaald en zo goedkoop mogelijk nagemaakt… Vind ik niet in de haak. (China doet niet aan auteursrecht, patenten enz… Dat heeft een reden, net zoals dat in Japan in de jaren 50/60 ook gebeurde, maar zou gezien de huidige stand van de economie in China moeten veranderen — om het speelveld gelijk te maken…)

Ik heb wel begrip voor het financiële argument (het origineel is niet goedkoop), maar misschien is het goed om te bedenken dat een uitvinder die zijn product ziet nagemaakt worden, niet bijster gemotiveerd zal zijn om verder nog voor ons houtbewerkers bedoelde dingen uit te vinden en te vermarkten. Daar worden wij dus uiteindelijk ook niet beter van.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Buiten het aspect van het namaken, ze hebben dus geen ontwikkel en marketing kosten. En een winkelier gaat er ook niet aan te pas komen.

De kwaliteit is ook gewoon minder. Maar of dat heel relevant is, gezien het gebruik.....en de gebruikers.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik heb een beetje moeite met het begrip 'kloon' in dit geval. Het is duidelijk een nagenoeg 1 op 1 nagemaakte kopie, een rip-off.

Nou en, zal men zeggen. Maar… de Amerikaanse fabrikant van het origineel heeft ontwikkelingskosten gemaakt, flink geld uitgegeven aan gietmatrijzen en dergelijk & dan wordt ergens in een buitenwijk van Gonshouang (or whatever) het ding uit elkaar gehaald en zo goedkoop mogelijk nagemaakt… Vind ik niet in de haak. (China doet niet aan auteursrecht, patenten enz… Dat heeft een reden, net zoals dat in Japan in de jaren 50/60 ook gebeurde, maar zou gezien de huidige stand van de economie in China moeten veranderen — om het speelveld gelijk te maken…)

Ik heb wel begrip voor het financiële argument (het origineel is niet goedkoop), maar misschien is het goed om te bedenken dat een uitvinder die zijn product ziet nagemaakt worden, niet bijster gemotiveerd zal zijn om verder nog voor ons houtbewerkers bedoelde dingen uit te vinden en te vermarkten. Daar worden wij dus uiteindelijk ook niet beter van.

Is misschien niet het juiste topic, maar ik krijg ook weerstand tegen die Ali express dingen, heb er in het verleden een aantal keer iets besteld, zelfs wel eens iets voor 4 euro inclusief verzenden, klinkt leuk maar is natuurlijk niet in de haak. Ik vermijd het nu tenzij er echt geen alternatief is.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Los van de prijs, kopie of origineel. Is het een hulpstuk die de moeite waard is of is iedereen weer terug naar de duwstick/houtje?

Hoevaak gebruik je de gripper of is het meer een (money)ripper?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Voor het zagen van smalle stroken is een Gripper absoluut noodzakelijk, vind ik. Evenzo dun plaatmateriaal (dat gaat altijd klapperen als je de doorvoersnelheid niet helemaal goed hebt).
Ik heb een 'echte' met wat toebehoren die het nog veelzijdiger maakt.

Naast de Gripper gebruik ik vaak GRR Rip-blocks (heb er 2) — duwblokken met hendeltjes die automatisch achter de plank haken (of niet, je kunt ze fixeren) — bij het schaven op de A3-31.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ik kwam dit topic toevallig nog tegen. Ik gebruik de GRR rip block ook veel bij de vlak van dikte bank. Daar vind ik het fijne dingen voor. Wellicht een tip, in de zijkant heb ik magneetjes geplaatst. Erg handig.

90B8FB87-470F-44D2-8915-AF2B81EB8C7B.jpg

De Gripper heb ik ook. Voor kleine strookes te zagen is het een prettig ding. Het is voor mij een aanvulling op mijn duwhout. Voor sommige zaagacties echt veiliger.
Ik heb bij best veel USA spullen (die hier vrij duur zijn) mijn vraagtekens qua nut en daadwerkelijk gebruikt, maar hier ben ik wel enthousiast over.

[
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.