Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 54
    Als die ripper het hout goed vast houd is het misschien we handig om korte plankjes te zagen
    Die hanteer je toch wel wat minder makkelijk.

- - - Updated - - -

ha ha het is gripper maar hij kost wel een rib uit je lijf

Ik denk dat ik het gewoon hou bij een duwhoutje.

Bedankt voor het meedenken.

Danny

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Danny, ik heb wel enkele van die duwschoentjes gemaakt zoals ik ze noem, die zijn wel handig.

Groet Pel.

Deze lijkt me inderdaad simpel en doeltreffend.

Bedankt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    @Danny, ik heb wel enkele van die duwschoentjes gemaakt zoals ik ze noem, die zijn wel handig.

Groet Pel.

In plaats van allerlei overbodige hulpstukken (wat de getoonde 'duwschoen' wel niet is), zouden ze beter veilige machine gebruiken. De machine in het filmpje heeft geen spouwmes, geen kap en een doorlopende geleider. Alles is aanwezig om het mis te laten lopen. Daar gaan dure en ingewikkelde duwhulpmiddelen niets aan veranderen.
    Het is spijtig dat heel wat houtbewerkers uit België en Nederland teveel Amerikaanse filmpjes zien waar machines gebruikt worden die hier al lang als onveilig beschouwd worden. En dan uiteindelijk zo een machine kopen (cabinet saw bijvoorbeeld) terwijl er betere en veiligere Europese machines beschikbaar zijn.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ik heb hem van alliexpres,
    Degelijk plastic en goede stel mogelijkheden.
    De rubber pad die er onder zit is een soort silicone en geeft goede grip.
    De afwerking is dik in orde geen scherpe randen.
    Het merk dat er opstaat is NEW
    Voor dunnen latjes zagen is het ideaal.

Bedankt voor je bericht

Ik gebruik ook diverse vormen van duw en aandrukhoutjes. Ik heb een hele verzameling naast mijn zaagmachine aan de muur hangen. Ik huldig het principe, wat niet in de buurt van het zaagblad komt, kan je er ook niet afzagen. Ik hecht meer waarde aan mijn ledematen, dan aan mijn zaagmachine. Ik heb ook zo'n verafschuwde cabinet zaag. Met een doorlopende geleider. Wel voorzien van een spouwmes, maar als die er niet opgezeten had, had ik denk niet de moeite genomen er een te monteren. Aan mathieu zou ik willen vragen wat volgens hem dan een goede europese vervanger zou zijn. Als ik zo op het forum zie wat mensen aan zaagmachines kopen, zijn dat toch vaak deze cabinet zagen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    In plaats van allerlei overbodige hulpstukken (wat de getoonde 'duwschoen' wel niet is), zouden ze beter veilige machine gebruiken. De machine in het filmpje heeft geen spouwmes, geen kap en een doorlopende geleider. Alles is aanwezig om het mis te laten lopen. Daar gaan dure en ingewikkelde duwhulpmiddelen niets aan veranderen.
    Het is spijtig dat heel wat houtbewerkers uit België en Nederland teveel Amerikaanse filmpjes zien waar machines gebruikt worden die hier al lang als onveilig beschouwd worden. En dan uiteindelijk zo een machine kopen (cabinet saw bijvoorbeeld) terwijl er betere en veiligere Europese machines beschikbaar zijn.
    +1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik gebruik ook diverse vormen van duw en aandrukhoutjes. Ik heb een hele verzameling naast mijn zaagmachine aan de muur hangen. Ik huldig het principe, wat niet in de buurt van het zaagblad komt, kan je er ook niet afzagen. Ik hecht meer waarde aan mijn ledematen, dan aan mijn zaagmachine. Ik heb ook zo'n verafschuwde cabinet zaag. Met een doorlopende geleider. Wel voorzien van een spouwmes, maar als die er niet opgezeten had, had ik denk niet de moeite genomen er een te monteren. Aan mathieu zou ik willen vragen wat volgens hem dan een goede europese vervanger zou zijn. Als ik zo op het forum zie wat mensen aan zaagmachines kopen, zijn dat toch vaak deze cabinet zagen.
    Afhankelijk van het model en toebehoren kost een Harvey (want daar gaat het meestal over) tussen de 2500 en 4000 euro. De Hammer K3 Basic kost 3300 euro. Dan heb je een machine met roltafel.
    Wie een machine wil kopen moet voor zichzelf beslissen wat voor hem het beste is. Op zo een cabinet saw ga je prima en veilig kunnen werken, maar niet op de manier zoals in het filmpje. Een hulpgeleider en spouwmes zijn geen overbodige luxe.Als je enkel kleinere werkstukken maakt ga je ongetwijfeld veel plezier van zo een machine hebben. Maar ik ben van mening dat je voor het geld van een Harvey 'meer' en veiligere machine kan krijgen als je bij een Europese producent gaat kijken.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten