Vraagje voor de mensen die een grrr ripper gebruiken.

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Precies wat ik me vrouw zijn, dat in combinatie met de opmerking dat een paar nieuwe vingers duurder zijn heeft helaas nog geen vruchten afgeworpen ;)
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ik heb hem van alliexpres,
Degelijk plastic en goede stel mogelijkheden.
De rubber pad die er onder zit is een soort silicone en geeft goede grip.
De afwerking is dik in orde geen scherpe randen.
Het merk dat er opstaat is NEW
Voor dunnen latjes zagen is het ideaal.

ik heb deze via Alie net binnen gekregen, prima ding !!!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Sinterklaas heeft gisteren dezelfde Grr Ripper kloon als die van Charel09 gebracht. Ik heb deze nog niet gebruikt, maar ziet er goed uit. Ik was bang dat de kloon misschien niet genoeg grip had, maar dat lijkt in orde. Overigens heeft Sinterklaas er €21 voor betaald. Helaas lijkt die aanbieder de kloon niet meer te verkopen.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Deze is binnengekomen, via een magazijn uit Duitsland. € 24, geen verzendkosten en ook geen gedoe met de grens om belasting te betalen omdat het binnen de E.U. is. Hij valt positief mee. Stevig plastic, goede grip en je kunt alles goed aandraaien.

Ja, ik wilde er eerst eentje zelf maken, maar daarvoor had ik eerst een goed ingerichte werkruimte nodig waarvoor ik eerst een duwblok nodig had waarvoor .. :p
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Ik heb er een van mijn vrouwtje gekregen, zagen gaat beter nu, en pak hem vaak.


Bedankt voor al jullie reacties mensen.

Gr danny
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Heb je de originele of de kloon?

Ik zou ze graag eens naast elkaar willen zetten. Is er iemand in de regio Den Bosch die de originele heeft? Dan kom ik wel een keertje langs :p
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Meten is weten toch? Dus ik zou ze wel eens naast elkaar willen hebben en wat testjes mee willen doen (grip, materiaal, stijfheid). Het is bekend dat Chinese fabrieken niet erg zuinig zijn op hun mallen, ze verhuren de mallen na gebruik aan anderen. Maar dan heb je ook nog de keuze voor gebruikt materiaal, wat verschil kan maken.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Heb je de originele of de kloon?
Ik zou ze graag eens naast elkaar willen zetten. Is er iemand in de regio Den Bosch die de originele heeft? Dan kom ik wel een keertje langs :p

Ik heb de Ali versie net besteld.... en heb ook de originele. Als ik 'm binnen heb zal ik eens vergelijken.
Zo op het eerste gezicht lijkt er weinig verschil, werkt ook wel een beetje zo als je je niets aan hoeft te trekken van patenten/merkrecht en verder geen marketing kosten en tussenhandel hebt.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Na een weekje is de Grr-ripper kloon bezorgd..... hieronder wat foto's ter vergelijking met het origineel:

2019-01-05 11.36.14-3.jpg

2019-01-05 11.37.46-4.jpg

2019-01-05 11.38.08-5.jpg

2019-01-05 11.40.53-8.jpg

2019-01-05 11.46.51-9.jpg

Wat opvalt is dat het geen één-op-één kopie is, terwijl ik dat eigenlijk wel had verwacht. De Chinese versie is net wat kleiner dan het origineel, het verschil is echter verwaarloosbaar. Verder komt deze al geassembleerd terwijl je met het origineel toch snel een 30min bezig bent om 'm in elkaar te zetten.

De bevestigingen van de versie uit de VS zijn allemaal kwalitatief wat hoogwaardiger met ringen en voor het zijstuk zelfs o-ringen. Ook het handvat zit vast met ovale ringen terwijl bij de kloon er gewoon bouten zijn gebruikt. In de afwerking van het handvat zie ik de grote verschillen, bij de grr-ripper netjes afgerond en degelijk, bij de kloon met scherpere randen en met minder materiaal. De grr-ripper voelt daardoor, in ieder geval voor mij, een stuk prettiger in de hand. Eigenlijk is het handvat van de kloon het minst fraaie onderdeel ervan, ook omdat ze de schroefgaten voor de bevestiging met een soort klepjes hebben gedicht, en die leveren ook weer scherpe uitstekende randjes op.

En niet onbelangrijk is dat het origineel wel vlak aan de onderkant is met de 3 "poten", bij de kloon is de middenpoot een mm langer waardoor je 'm naar links en rechts kan laten wiebelen. Hoe spannend dat in het gebruik gaat zijn moet ik nog vaststellen, maar een beetje slordig is het wel.

Materialen lijken veel op elkaar en ik verwacht daar in het gebruik geen verschil in te zien, maar het blijft bij alle twee afwachten hoe bijvoorbeeld het rubber aan de onderkant zich op termijn gaat houden. Bij het origineel krijg je nog een instructie dvd (ook op het web te bekijken), bij de kloon een handleiding in het chinees waar je waarschijnlijk niets mee kan.

https://www.microjig.com/products/grr-ripper#instructions
https://item.taobao.com/item.htm?sp...-10204698840.4.2d944dbdpeKriz&id=574845467141

Mijn conclusie is dat de grr-ripper toch wel een stukje duurder mag zijn. Een betere afwerking, stabieler/vlak en met instructies (en als je zou willen nog de nodige accessoires). Plus dat er ook nog een winkelier aan moet verdienen. Of dat het voor een koper waard is zal je zelf moeten bepalen. Ik weet wel dat ik in eerste instantie naar het origineel zal grijpen en alleen naar de kloon als ik er 2 moet gebruiken. Eerst mijn freestafel maar eens afronden voor ik over het echte gebruik wat zinnigs kan zeggen.....

De grip op het handvat stoort me echt, en ook dat ie wiebelt vindt ik niet echt prettig. Maar het prijsverschil is groot.
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De O-ringen bij de Grr-ripper zijn een kleine, maar eens zo handige toevoeging imo! Geen gedoe meer met kleine onderdeeltjes bij mekaar houden in de hoop dat je ze niet kwijt speelt. Ik vind dat wiebelen van de kopie toch net iets wat je wil vermijden als je met je hand iets zo stabiel mogelijk over een zaagblad wilt sturen? Beetje verwarrend overigens dat je enkel voor de onderste foto de originele versie aan de rechterkant afbeeldt :D Verder wel een heel mooie review, bedankt!
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Top, vind ik een mooie vergelijking.

Heb de kloon toevallig hier naast me staan. Als je de middengeleider gewoon zo strak draait, dan steekt hij ook bij mij een millimeter uit. Was me niet opgevallen. Als je de kloon op een rechte tafel zet, en dan pas de middengeleider vast zet, dan steekt hij al veel minder uit. Op de Y-as zit namelijk wat speling. Stel je 'm op een vlak blad in, dan minimaliseer je het.

En aanpassingen kunnen altijd gedaan worden: beter handvat en een klein stukje wegschuren om de middengeleider rechter te krijgen. Alhoewel ik me afvraag of het uitsteken van de middengeleider storend is. Als je druk uitoefent, duw je het groene griprubber genoeg in.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Beetje verwarrend overigens dat je enkel voor de onderste foto de originele versie aan de rechterkant afbeeldt
biggrin.png

Zag het ook.... zal het niet meer doen :).

Als je de middengeleider gewoon zo strak draait, dan steekt hij ook bij mij een millimeter uit. Was me niet opgevallen. Als je de kloon op een rechte tafel zet, en dan pas de middengeleider vast zet, dan steekt hij al veel minder uit. Op de Y-as zit namelijk wat speling. Stel je 'm op een vlak blad in, dan minimaliseer je het.

Krijg 'm inderdaad iets vlakker.... alleen niet helemaal. Jammer.
Heb ze nu beide wat langer vastgehad. En hoewel het lastig op een specifiek onderdeel is terug te voeren maakt de combinatie van handvat, niet vlakke boden en wellicht nog wat andere dingen toch dat de kloon beduidend minder solide aanvoelt. Zal waarschijnlijk weinig invloed hebben op het gebruik...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.