Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 54
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcbons Bekijk Berichten
    Ik kreeg een naheffing van 18 euro.

ik had de cloon gekocht voor 31 euro, dus totaal bij a 50euro
    Niet om het je in te wrijven, maar als handige tip (voor wie het wil weten)

* Tot 22 euro inclusief verzending betaal je geen naheffing. Uitleg.
    * Meestal glip je er (net) boven de 22,- doorheen.
    * Vervoerders zoals DHL kun je beter niet kiezen. Het schijnt dat ze sneller je een naheffing geven, ze verdienen er immers ook aan.
    * Bij AliExpress heb je veel aanbieders met hetzelfde product. Even zoeken loont.
    * Bijvoorbeeld via je Desktop met Chrome en de extensie AliPrice
    * Nog voordeliger is te bestellen via je app in Android
    * (ik zet vaak de items op mijn Desktop in het winkelwagentje en bestel dan via mijn telefoon)
    * In de app kun je ook filteren op bv verzendlokatie.
    * Als het item wordt verzonden vanuit Europa heb je geen naheffing, want EU.
    * De bewuste Grr ripper-kloon is ook vanuit Duitsland leverbaar voor € 24,- inclusief verzenden.
    MatthijsG - al een beetje geworteld in hout.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsG Bekijk Berichten
    Niet om het je in te wrijven, maar als handige tip (voor wie het wil weten)

* Tot 22 euro inclusief verzending betaal je geen naheffing. Uitleg.
    * Meestal glip je er (net) boven de 22,- doorheen.
    * Vervoerders zoals DHL kun je beter niet kiezen. Het schijnt dat ze sneller je een naheffing geven, ze verdienen er immers ook aan.
    * Bij AliExpress heb je veel aanbieders met hetzelfde product. Even zoeken loont.
    * Bijvoorbeeld via je Desktop met Chrome en de extensie AliPrice
    * Nog voordeliger is te bestellen via je app in Android
    * (ik zet vaak de items op mijn Desktop in het winkelwagentje en bestel dan via mijn telefoon)
    * In de app kun je ook filteren op bv verzendlokatie.
    * Als het item wordt verzonden vanuit Europa heb je geen naheffing, want EU.
    * De bewuste Grr ripper-kloon is ook vanuit Duitsland leverbaar voor € 24,- inclusief verzenden.
    Jammer dat die van uit duitsland niet wil verzenden naar België

Geen probleem.

ik heb besteld en pech gehad. Kan gebeuren.

waar in duitsland kun je hem bestellen dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsG Bekijk Berichten
    Heb je hier toevallig een linkje van of iets dergelijks? Heb wel interesse namelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HBhout Bekijk Berichten
    Heb je hier toevallig een linkje van of iets dergelijks? Heb wel interesse namelijk
    Ik heb deze besteld vanuit Tsjechie, want Duitsland was geen optie qua verzending. Qua invoerrechten zou dat oke moeten zijn want Schengen, heb hem nog niet binnen dus kan niks zeggen over de kwaliteit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJV Bekijk Berichten
    Ik heb deze besteld vanuit Tsjechie, want Duitsland was geen optie qua verzending. Qua invoerrechten zou dat oke moeten zijn want Schengen, heb hem nog niet binnen dus kan niks zeggen over de kwaliteit.
    Ik heb 'm aangeklikt; totale kosten zijn dan 33,50 vanuit Tsjechië. Komen nl 7,44 verzendkosten bij.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik heb een beetje moeite met het begrip 'kloon' in dit geval. Het is duidelijk een nagenoeg 1 op 1 nagemaakte kopie, een rip-off.

Nou en, zal men zeggen. Maar… de Amerikaanse fabrikant van het origineel heeft ontwikkelingskosten gemaakt, flink geld uitgegeven aan gietmatrijzen en dergelijk & dan wordt ergens in een buitenwijk van Gonshouang (or whatever) het ding uit elkaar gehaald en zo goedkoop mogelijk nagemaakt… Vind ik niet in de haak. (China doet niet aan auteursrecht, patenten enz… Dat heeft een reden, net zoals dat in Japan in de jaren 50/60 ook gebeurde, maar zou gezien de huidige stand van de economie in China moeten veranderen — om het speelveld gelijk te maken…)

Ik heb wel begrip voor het financiële argument (het origineel is niet goedkoop), maar misschien is het goed om te bedenken dat een uitvinder die zijn product ziet nagemaakt worden, niet bijster gemotiveerd zal zijn om verder nog voor ons houtbewerkers bedoelde dingen uit te vinden en te vermarkten. Daar worden wij dus uiteindelijk ook niet beter van.

Buiten het aspect van het namaken, ze hebben dus geen ontwikkel en marketing kosten. En een winkelier gaat er ook niet aan te pas komen.

De kwaliteit is ook gewoon minder. Maar of dat heel relevant is, gezien het gebruik.....en de gebruikers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Ik heb een beetje moeite met het begrip 'kloon' in dit geval. Het is duidelijk een nagenoeg 1 op 1 nagemaakte kopie, een rip-off.

Nou en, zal men zeggen. Maar… de Amerikaanse fabrikant van het origineel heeft ontwikkelingskosten gemaakt, flink geld uitgegeven aan gietmatrijzen en dergelijk & dan wordt ergens in een buitenwijk van Gonshouang (or whatever) het ding uit elkaar gehaald en zo goedkoop mogelijk nagemaakt… Vind ik niet in de haak. (China doet niet aan auteursrecht, patenten enz… Dat heeft een reden, net zoals dat in Japan in de jaren 50/60 ook gebeurde, maar zou gezien de huidige stand van de economie in China moeten veranderen — om het speelveld gelijk te maken…)

Ik heb wel begrip voor het financiële argument (het origineel is niet goedkoop), maar misschien is het goed om te bedenken dat een uitvinder die zijn product ziet nagemaakt worden, niet bijster gemotiveerd zal zijn om verder nog voor ons houtbewerkers bedoelde dingen uit te vinden en te vermarkten. Daar worden wij dus uiteindelijk ook niet beter van.
    Is misschien niet het juiste topic, maar ik krijg ook weerstand tegen die Ali express dingen, heb er in het verleden een aantal keer iets besteld, zelfs wel eens iets voor 4 euro inclusief verzenden, klinkt leuk maar is natuurlijk niet in de haak. Ik vermijd het nu tenzij er echt geen alternatief is.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hkuit Bekijk Berichten
    Ik heb 'm aangeklikt; totale kosten zijn dan 33,50 vanuit Tsjechië. Komen nl 7,44 verzendkosten bij.
    Heb hem ook sinds vandaag. ziet er toch best wel degelijk uit.

Forum Rechten