Scm lab 300 p

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Wow! Vanwaar de lange wachttijd? Moesten ze hem nog voor je in elkaar zetten?

Met zo'n mooie machine in het midden wordt het misschien wel tijd om de rest van de werkplaats ook wat op te leuken, krijg het al koud als ik naar al dat blote metselwerk kijk ;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.049
2.580
Zo aan het raampje te zien is zijn garage in spouw gebouwd. Ik zou beginnen met een warmere garagedeur. Je wil niet dat zo'n mooie machine gaat roesten.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Dat klopt inderdaad spouw is geïsoleerd en dak ook. Binnenkort staat de garage deur op de planning
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Mooie machine, gefeliciteerd met de aankoop. Lang zitten twijfelen voor dezelfde, maar uiteindelijk voor een tweedehands Felder en Hammer schaafbank gegaan. Ik vind wel dat je veel waar krijgt voor je geld bij SCM.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Mag ik de onbeleefde vraag stellen wat die mooie machine heeft gekost? Ik hoor her en der wel dat SCM goedkoper is dan Hammer, maar zie nergens een prijs.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
De machine incl uitgebreid pakket dus snijgereedschap. Verplaatsbaar. Langgatboor voorritszaag + een nieuwe afzuiging thuis gebracht en geïnstalleerd rond de 8500 euro incl. Ik vindt het een goede prijs kwaliteit verhouding in elk geval
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Bedankt! Dat is een heel bedrag, maar dan heb je ook wel een hele fijne machine....
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
547
94
Stiens
Dag hvdb,

Snap niet dat je de hulpstukken zo tegen de muur hebt hangen. Ik zou daar zorgvuldiger mee zijn en een houten wand maken.

André
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Dag hvdb,

Snap niet dat je de hulpstukken zo tegen de muur hebt hangen. Ik zou daar zorgvuldiger mee zijn en een houten wand maken.

André

Ik heb ze zelf aan een houten wand hangen, maar ik heb wel de indruk dat die hulpstukken van scm een aardige klap kunnen overleven, en zoals ze hier aan de wand gehangen zijn dat dat geen problemen oplevert.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
547
94
Stiens
@SimondelaCourt

Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen maar het gaat mij er om dat metaal tegen steen meer slijt en voor je het weet neem je wat gruis mee. Gewoon allemaal niet zo goed.
Het gaat mij dus niet om het 'stootje'.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Daar ga je echt heel veel plezier van hebben. Ik heb een 22 jaar oude minimax en het is mooi te zien dat veel van de dingen die ik graag anders had gezien in jouw versie zijn aangepast. (bijvoorbeeld de plaats van de afzuiging van de zaag) Voor de rest lijkt er weinig veranderd :) Al kan ik niet zien hoe het zit met de afzuiging bij de vlakbank. Die van de van dikte is dik in orde, maar bij de vlakbank is het bij mijn uitvoering suboptimaal imo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.