Onmogelijke zwaluwstaart verbinding.

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Goedemiddag

Ik heb op het idee gekomen om dit werkstuk te maken nadat ik een video heb gezien van een goochelaar die een puzzel had met hetzelfde patroon.
Ik heb dan wat opzoekwerk gedaan en wat denkwerk en dan ben ik aan de slag gegaan. dit is het eindresultaat wat denken jullie ervan.
Schermopname (9).jpg

Ik heb een video gemaakt waar je duidelijk ziet hoe ik dit gemaakt heb.

grt Guillaume
 

Bijlagen

  • IMG_0752.jpg
    IMG_0752.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 322

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Mooi gemaakt, kende zoiets alleen met een vierkant stuk hout.
Het zaagwerk met de cirkelzaag vond ik toch minder en dan bedoel ik dat qua veiligheid.

Op camera lijkt alles wat dichter opeen maar ik had mijn handen ver genoeg van de zaag.
Natuurlijk een tafelzaag zou beter gaan voor dit soort werk.
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt Guillaume, al vind ik wel dat je link bezig bent, omdat de zaag staat niet vast staat. Ik zou de zaag tijdens het zagen toch vast zetten, als je onder 45° zaagt is de zaag top zwaar, met de grote kans op kantelen.

Groet Pel.
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Mooi gemaakt Guillaume, al vind ik wel dat je link bezig bent, omdat de zaag staat niet vast staat. Ik zou de zaag tijdens het zagen toch vast zetten, als je onder 45° zaagt is de zaag top zwaar, met de grote kans op kantelen.

Groet Pel.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar op een bepaald moment heb ik een spanschroef gebruikt om het stuk vast te houden en daardoor wiebelde hij wat.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik vind 'm fantastisch, chapeau!

(en even een lijmklem om je afkortzaag vast te zetten op het werkblad had het filmpje nog iets beter gemaakt :) )
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De muziek stoort me niet, maar dat komt misschien omdat ik dergelijke herrie ook nog wel eens door de speakers laat knallen
Wat mij wel vreselijk stoort is dat het machine geluid zijn best doet om boven de muziek uit te komen en andersom

Het zou al veel rustiger zijn als de machine geluiden met ca 70 of 80% verminderd werden en dus achtergrond geluid worden

Dus even terug naar de montagetafel en aanpassen ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.