Kromme tafel van lintzaag recht gemaakt.

P

Pel

Guest
De tafel van mijn Dewalt lintzaag was precies op de lijn van het lint krom, als ik de winkelhaak aan de rechterkant tegen het lint en op de tafel hield, was alles exact haaks. Echter hield ik de winkelhaak aan de linkerkant tegen het lint en op de tafel, dan zat daar een behoorlijk verschil in. Een lange stalen liniaal op de tafel gehouden, 2 mm verschil aan de linkerkant was de tafel lager. Ik heb nog geprobeerd de tafel terug te buigen, maar dat ging niet, hij sprong meteen weer in de kromme vorm.

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is dat wel als een machine niet is functioneert zoals hij behoort te functioneren. Een plaat multiplex genomen van 12 mm, aan een kant kon ik er een dubbele schuurband onder, de plaat mooi uitgevlakt. De geleider wat langer en passend erop gemaakt, alles is nu weer mooi vlak en haaks, wat een gemak met het zagen.

Groet Pel.

1 lintzaagtafel.jpg

2 lintzaagtafel.jpg

3 lintzaagtafel.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.